Home List

𝐆𝐨𝐥𝐝𝐞𝐧 𝐍𝐚𝐭𝐮𝐫𝐚𝐥𝐬 𝐰𝐢𝐧𝐭 𝐊𝐨𝐦𝐞𝐞𝐭 𝐀𝐰𝐚𝐫𝐝!

Categories InspiratiePosted on

Golden Naturals, van de hoogwaardige voedingssupplementen, heeft de Komeet Award 2022 gewonnen. Deze verkiezing wordt jaarlijks georganiseerd door who-cares.nl, uitgever van het gelijknamige zelfzorg-vakblad en uitgereikt aan de snelstgroeiende merken in de branche. Tijdens de feestelijke prijsuitreiking ontving directeur en mede-eigenaar Jan-Dirk Troost de award uit handen van Ruud van Munster, managing director van NDS.

Hoe win je een Komeet Award?

Allereerst door hoe je als organisatie ‘in het leven staat’. De medewerkers van Golden Naturals kenmerken zich door hun gezamenlijke visie dat gezondheid begint met een lach. “Geen dag gelachen, is geen dag geleefd” en “lachen is gezond” hoor je er vaak in wandelgangen. En dat het plezier dat de medewerkers met elkaar, met hun leveranciers en hun klanten onderling bindt, toont dat dit kan leiden tot uitzonderlijke groei. It starts with a smile! zoals ze dat zelf zeggen.

Vanzelfsprekend zijn daarnaast de bijzondere eigenschappen van het product een reden voor groei. Door constante innovatie, gedreven door kennis en ervaring, is Golden Naturals in staat hoogwaardige voedingssupplementen op de markt te brengen. Door de duidelijke communicatie die zij rondom hun producten voert en de constante kennisoverdracht naar consument en retail weten de klanten wat zij kopen en hoe en waarvoor het te gebruiken. Die kennisoverdracht is een wezenlijk aspect van het beleid van Golden Naturals, welke de uiteindelijke werking van hun producten ten goede komt en waardoor klanten, ook klant blijven. En trouwe klanten zijn de basis voor groei.

Werner Jentjens, oprichter eigenaar van Golden Naturals over de Bitsing methode:

“Iedereen is laaiend enthousiast”

Het ranken van de Komeet Award

De rankings om in aanmerking te komen voor de Award komen tot stand op basis van de meetgegevens van IRI Nederland. De vooraanstaande aanbieder van marktinformatie, marktinzichten en consultancy diensten op het gebied van FMCG en Retail. Voor deze awards richtten zij zich in het bijzonder op supermarkten en drogisterijen. 

Meer Awards voor Golden Naturals

De Komeet Award is een mooie aanwinst voor de prijzenkast van Golden Naturals: eerder viel het product Curcuma Longa al in de prijzen. Het product eindigde in de top 5 door consumenten hoogst gewaardeerde zelfzorg-producten van 2018 en won daarmee voor Golden Naturals een Supernova Award.

Deelname aan de Bitsing Masterclass

Categories Geen categoriePosted on

Reserveer hieronder je plek voor de Masterclass ‘De Wereld van Bitsing’ van vrijdag 24 februari 2023 voor 495,- (per deelnemer). Na je inschrijving krijg je direct via email een bevestiging. Geen email ontvangen? Check dan even je spambox. Tot de 24e februari!

Deelnemen aan de Bitsing Masterclass

Bitsing maakt werk van het UWV

Categories Case studies 1Posted on

De geschiedenis van de Bitsing-methode kent drie grote mijlpalen.

1. Borgen van Continuïteit en Groei

De eerste mijlpaal gaat bijna dertig jaar terug. Toen in 1993 de fundamenten van de Bitsing-methode werden ontdekt. De methode bleek probleemloos de Continuïteit en Groei van bedrijven, instellingen en andere organisaties te kunnen borgen.

In de jaren die daarop volgden wisten steeds meer organisaties de weg naar Bitsing te vinden. In alle uithoeken van de wereld zijn er talrijke mee aan de slag gegaan, gedurende welke er een uitzonderlijk aantal bedrijven, organisaties en instellingen naar voren kwam, dat explosief groeiden, soms met het magische percentage van meer dan 300.

2. Groeien Zonder Schade

De 2e mijlpaal openbaarde zich in 2008, toen de financiële crisis uitbrak. Bitsing, en de over-presterende resultaten die de methode boekte werd onderwerp van wetenschappelijke studies in het European Master Program of System Dynamics (EMSD). Waarin vier toonaangevende Europese Universiteiten participeerden, waaronder de afdeling ‘Research Methodology’ van Radboud Universiteit.

De Bitsing-methode bleek een verborgen kracht te hebben. Door zijn uitzonderlijke effectiviteit en focus deed het organisaties groeien zonder verspilling en zonder dat het ten koste ging van mens, maatschappij en milieu. De term ‘Bitsing. Groeien zonder schade’ werd geboren. Het is niet bekend dat een andere methode deze krachtige 2-deling in zich heeft.

3. Groeien als Mens

De 3e mijlpaal heeft zich dit jaar aangemeld. Bitsing doet organisaties continueren en groeien, zonder schade. Het bleek voor velen de reddingsboei gedurende de lock downs, wist de werkgelegenheid positief te beïnvloeden, mensen aan een baan te helpen en zelfs de work-life balance van velen op orde te brengen. Bitsing speelde ook een maatschappelijke rol.

UWV pakt maatschappelijk uitdagingen aan met Bitsing

De maatschappelijke effecten die de Bitsing-methode heeft is niet aan het oog ontsnapt van het Uitkeringsinstituut voor Werknemersverzekeringen, kort gezegd het UWV.

Dat als eerste maatschappelijke instantie, Bitsing is gaan inzetten om: ‘mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt aan een baan te helpen, en om de diversiteit binnen organisaties een positief waardevolle impuls te geven’.

Het UWV

Werkzaam in opdracht van het ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid. Voor degenen, die het niet weten zorgt het UWV voor een deskundige en efficiënte uitvoering van de werknemersverzekeringen, zoals de WW, WIA, WAO, WAZ, Wazo en Ziektewet. Daarnaast biedt UWV arbeidsmarkt- en gegevensdiensten.

Mens en maatschappij
Het UWV onderkent als geen andere dat mensen op hun best zijn als ze met werk kunnen deelnemen aan de maatschappij. Omgekeerd functioneert de maatschappij op zijn best als zoveel mogelijk mensen er met werk aan deelnemen. Betekenisvol te zijn.
Het verschil maken door werken voor mensen te bevorderen en daarmee hun deelname aan de maatschappij. Bitsing gaat hier een mooi resultaat aan toevoegen om trots op te zijn. En als werken onmogelijk is, de mensen het gevoel geven dat de maatschappij er omgekeerd ook voor hun is, door onder meer te zorgen voor inkomen. UWV interesseert zich in de mens en behandelt ze met respect.

De mens centraal
Niet de instantie. UWV is een organisatie van mensen voor mensen. Samen werken medewerkers aan een samenleving waarin iedereen kan meedoen, en waarop iedereen kan bouwen. Voor een samenleving waarin iedereen meedoet en waar iedereen ertoe doet. De menselijke maat.

UWV is trots op de resultaten die ze samen met publieke en private partners behalen. En daar gaan we met Bitsing een paar mooie sterren aan toevoegen.

Vier kerntaken

Tot slot de vier kerntaken van het UWV.

Werk: stimuleren mensen om aan het werk te blijven of nieuw werk te vinden. Door samen te werken met gemeenten en private partijen, en werkgevers te ondersteunen bij het vinden van personeel.

Indicatiestelling: volgens vaste heldere criteria beoordelen van ziekte en arbeidsongeschiktheid, als grondslag voor re-integratie en het benutten van participatiemogelijkheden.

Uitkeren: verzorgen van tijdige en correcte uitkeringen als werken niet of niet direct mogelijk is.

Gegevensbeheer: ervoor zorgen dat mensen slechts 1 keer gegevens over werk en uitkering aan de overheid hoeven te geven. Weg met al die rompslomp.

Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen

UWV wil een positieve impact op mens, milieu en maatschappij hebben. Zoals, de Bitsing methode heeft bewezen dat ook te hebben. Alle medewerkers, klanten en partners van UWV maken zich hart om met elkaar een duurzame bijdrage te leveren.

UWV wil een organisatie zijn met een divers personeelsbestand waar iedereen zich welkom en thuis voelt. Ook is de ambitie dat de bedrijfsvoering uiterlijk in 2030 klimaatneutraal is. Daarnaast focust UWV zich op de principes van de circulaire economie, met zo veel mogelijk waarde-behoud van grondstoffen, producten en materialen.

De strategie die UWV als totale organisatie volgt is ambitieus en vraagt een flinke inspanning van de interne organisatie en iedereen daarbuiten. Want, uiteindelijk doen we allemaal mee. Het vertrouwen is er dat de medewerkers hier een goede invulling aan zullen geven. En vanzelfsprekend gaan we ervoor zorgen dat Bitsing daar intern en extern een positieve bijdrage aan levert.
Met aantoonbaar resultaat!

We beginnen met een pilot in Brabant!

Dus zet je schrap Brabant…

We houden je op de hoogte!

Het Spreukjesboek

Categories NieuwsPosted on

Een greep uit reacties van talrijke mensen die met Bitsing bezig zijn, als gevolg van de boeken over Bitsing, de live events van grondlegger Frans de Groot, seminars, masterclasses, opleidingen, persoonlijke coaching én aanbevelingen.

Naar het Spreukjesboek

Forza e-bikes en droomdoelen bereiken!

Categories Case studies 1Posted on

166% groei. Toen drie broers in 2014 samen begonnen aan Forza Fietsen hadden ze nooit kunnen dromen wat hen in 2021 zou gebeuren. Nog begin dit jaar, met al die lock down maatregelen, bleven de verkopen 14% achter op die van vorig jaar. Terwijl de broers zich een ambitieus groeidoel van 40% hadden meegegeven.

Aan de slag met Bitsing dus. Zo gezegd zo gedaan. Onder professionele begeleiding gingen de broers van start. Eerst het Bitsing plan vervaardigen met daarin het antwoord op de vraag wat te doen om het groeidoel te behalen, om vervolgens de woorden van het plan om te zetten in concrete actieprogramma’s. Twee weken nadat de Bitsing programma’s werden uitgerold schoten de verkopen naar nog nooit bereikte hoogten.

Forza Fietsen tikt geen veertig procent groei aan, maar wat in Bitsing-termen heet, het Droomdoel:

166% groei!

In Bitsing termen is het Droomdoel het groeidoel dat louter bereikt kan worden als alle sterren goed staan. En die staan goed voor de drie broers. Meer dan vijftig procent van de organisatie die Bitsing bedrijven behalen hun Droomdoel. Een opsteker in economisch wat minder prettige tijden.

Enkele motiverende resultaten:

  • 166% Omzetgroei
  • Winkeltraffic, 30% boven benodigd doel
  • Groei fietsverkopen: 103%

Speerpunten van de aanpak:

  • Omzet als doel in plaats van verkoopdoel
  • Keuzes baseren op feiten (uitsluiten aannames)
  • Geen marketing bedrijven, maar ‘business‘ bedrijven
  • Minder aandacht op productverkoop
  • Nadruk op niet-kopieerbaarheid van het merk
  • Interne organisatie inzetten op talent
  • Sturen op en monitoren van data
  • Waarborgen rendement (minder geld besteden dan activiteiten konden opbrengen)

Je kunt je voorstellen dat dit resultaat van noeste arbeid de familieband van dit enige in fietsenland nog opererende familiebedrijf nog meer vergroot. Die band, dat familie gevoel draagt Forza Fietsen ten volle uit. Deze fijnste e-bike familie van Nederland heeft de koffie al voor je klaar staan. Voel je thuis. Happy familiy!

Heb je ook een bijzonder verhaal te delen? Mail het ons, het Bitsing Support Team: info@bitsing.nl. En we plaatsen het op deze website.

52% Omzetgroei voor Bertram + De Leeuw Uitgevers

Categories Case studies 2Posted on

Hendrik de Leeuw: ‘Het is echt bijzonder wat een beetje focus al niet kan doen!’

Door Frans de Groot, grondlegger van Bitsing

Het is maandagochtend als er een mail bij mij binnenkomt. ‘Emile vroeg zich nog af of we in aanmerking komen voor jouw Groei Award!!’ Het komt van Hendrik de Leeuw, die samen met Emile Blomme de uitgeverij Bertram + De Leeuw bestiert. ‘Als je boven de 30% in omzet groeit, en je hebt de Bitsing-methode toegepast, dan verdien je de Groei Award’, mail ik terug. De reactie van Hendrik laat niet lang op zich wachten: ‘Nou hou je vast: Wij zijn ten opzichte van vorig jaar 52% in omzet gegroeid! Wat een beetje focus al niet kan doen!’

Hendrik de Leeuw en Emile Blomme zijn de eigenaren van Bertram + De Leeuw Uitgevers, bekend van boeken van onder meer Annemarie van Gaal, Mascha Feoktistova, Marianne Zwagerman, Marc Lammers, Lekker & Simpel en jawel van de Nederlandstalige versie van mijn eigen boek Bitsing. Garanties voor groei’. Bitsing is de wetenschappelijke managementmethode waarmee organisaties, werknemers en individuele personen probleemloos hun doelstellingen bereiken, met een vooraf voorspeld resultaat en rendement op de activiteiten en investeringen.  

‘Het gaat goed met jullie!’

‘Ja! Het gaat bijzonder goed,’ zeggen Hendrik en Emile. ‘Voor een deel is dat alleen al terug te voeren op het feit dat je wát doet en wat van je laat horen. Niks doen leidt ook tot niks. Het is een gekke markt met een crisis die voor velen heel vervelend uitpakt. Je kunt dan stil gaan zitten en wachten, of je kunt nu juist gaan dóórpakken… en dat hebben wij gedaan’. 

‘Niets doen en stil zitten is geen optie!’

‘Hoe pakt die crisis door de maatregelen van het kabinet voor de branche uit?’

Emile: ‘De boekensector doet het over het algemeen best aardig. De markt in Nederland plust dit jaar zes, zeven procent. En dat is voor uitgeverijen goed. Maar de boekhandel, die heeft het gewoon moeilijk. De online verkoop gaat weliswaar sky high. Die groeit dit jaar wel vijfentwintig procent. Maar ik denk dat negentig procent daarvan de groei is van Bol.com. En als je daar als traditionele boekhandel niet op inspeelt, dan mis je omzet’. 

‘Maar jullie zijn nog veel harder in omzet gegroeid, zeven keer meer dan de markt’

Hendrik: ‘Wij hebben onze toekomstvisie langs de ‘potloden-filosofie’ van de Bitsing-methode gelegd, en die zegt, dat je de focus van je bedrijf moet richten op de omzet-makers. Jij noemt ze ook wel de geldbrengers. En als je die geldbrengers dan aandacht geeft naar gelang hun aandeel in de omzet, dan groei je. Dat hebben wij ook zo gedaan. Jouw Bitsing methode symboliseert omzetmakers, die geldbrengers, met potloden. Uit onze analyse bleek dat onze omzet via de online verkoopkanalen verreweg de grootste was. Dus dat was ons zogeheten ‘scherpste potlood’ en dat verdient bijgevolg dan ook de meeste aandacht.’

‘Richt je op geldmakers…al het andere is leuk maar brengt je niet wat nodig is namelijk…omzet!

Emile: ‘Boekhandels kwamen onverwacht bij ons zelfs pas op de vierde plaats – ons vierde potlood. Maar die kregen naar verhouding meer aandacht en daarbij vergaten we ons scherpste potlood, de onlinekanalen. We hebben onze strategische focus daarop aangepast. De aandacht werd verdeeld in overeenstemming met het aandeel van de omzetmaker in onze omzet. En dat heeft ons geen windeieren gelegd. Met niet heel veel meer titels dan afgelopen jaar, hebben we door een juiste focus te leggen meer omzet gehaald’, aldus Hendrik. 

‘Hoeveel meer omzet?’

Hendrik: ‘Onze omzet staat nu 52% boven vorig jaar. En dat loopt nog verder uit, kan ik je vertellen. En door de scherpere focus op de geldmakers hebben we efficiënter gewerkt en hebben we een veel hoger rendement behaald’.

‘52% meer omzet en bijna 8 keer harder groeien dan de hele markt en dat me een kleine aanpassing van de focus…’

‘Wat heeft jullie toepassing van Bitsing nog meer blootgelegd?’

Hendrik: ‘We hebben zoals gezegd heel goed naar het strategische potloden-focusmodel van je methode gekeken, en we hebben ons gerealiseerd dat sommige kanalen te weinig aandacht kregen. Dat hebben we rechtgezet. En met resultaat’. 

‘Zo zijn onze auteurs, die lezingen geven, ook een interessant afzetkanaal voor ons zo bleek’, zegt Emile. ‘We hebben gezocht naar mogelijkheden om samen met hen de zichtbaarheid te vergroten’. 

‘Zo organiseerden we een evenement in de Jaarbeurs waar jij, Frans, als een van de sprekers over Bitsing optreedt, met Marianne Zwagerman als voorzitter en drie andere auteurs van populaire boeken. En ook het seminar rond het boek ‘De hamster in je brein’, met Dick Swaab en Erik Scherder. Ook als evenementen uiteindelijk niet konden doorgaan vanwege corona, pikken we al veel mee met de publiciteit eromheen. Alleen al de publiciteit rondom een evenement heeft ons geholpen.’ 

Hendrik: ‘Dat geldt ook voor publicitaire aandacht die onze auteurs krijgen in het algemeen. Dat communiceren we nu ook in onze eigen kanalen. Consequent’. ‘Als één van onze auteurs in de pers komt, wil je dat ook aan je andere auteurs laten zien. En aan je volgers’, vult Emile hem aan.

Wat is je het meeste bijgebleven van de Bitsing methode?’

‘Het zichtbaar maken van Bertram + de Leeuw, en het op de juiste wijze zichtbaar maken van je merk, dat is iets wat mij het meeste bij is gebleven’, zegt Emile. ‘Proberen te verkopen zonder dat ze je kennen, heeft geen zin.’

‘De bekendheid, de aanwezigheid van ons merk, daar werken we nu meer aan dan we de afgelopen jaren hebben gedaan, en dan vooral via de social media uiteraard. Snel, betaalbaar en met een enorm bereik in het hart van onze doelgroepen. Dat heeft zeker geleid tot meer omzet. Een eenvoudige post die niet ‘verkopend’ is wordt 17.000 keer bekeken op facebook, terwijl wij het jaar begonnen met zo’n 60 volgers. Alleen dat is al bizar.

‘Ik zeg vaak: je mag pas verkopen na de verkoop en dan is het niet meer nodig’

‘Dat klopt helemaal’, zegt Hendrik. ‘We hebben ook geleerd met emotie te communiceren, in plaats van rationeel met het harde product en verkoopverhalen.

‘Ga niet verkopen!’

Het is ontzettend leuk om je energie te stoppen in bijvoorbeeld de bekendheid onder je afnemers, zodat zij je weer zien zonder dat je meteen iets verkoopt, zonder dat je duwt. Je ziet dan dat meer mensen je gaan waarderen. Zeg maar: de ‘i’ van de Bitsing methode.’

‘De praktijk leert dat iemand je moet willen, voordat die je gaat kopen om bij je te blijven kopen. Hoe meer mensen je willen, des te meer er automatisch gaan kopen en blijven. Dus dat ‘willen’ – op de een of andere manier is dat heel erg goed gelukt’ 

Emile glimlacht, ‘Hiervoor had Hendrik het al even over communiceren met emotie. Wat mij in dat kader opvalt is dat we denken bijzonder te zijn door het product dat we aanbieden. Maar dat is het niet. Boeken kan iedereen aanbieden… maar dan? En toen kwam jij met de opmerking dat je mensen doet ‘willen’ als je hen vertelt waarin je niet kopieerbaar bent. Dat het gaat om wat je bent, en niet om wat je doet, zoals boeken verkopen. Want, de ene keer doe je iets goed en de andere keer doe je iets verkeerd. Dat wat je doet kun je aanpassen. Maar wat je bént kun je niet aanpassen. En dat is de emotie waardoor je niet kopieerbaar bent’. 

‘Wat zijn jullie dan, wat een andere uitgeverij niet is’

Hendrik: ‘Wij zijn, als onze uitgeverij een persoon zou zijn, iemand die met hart en ziel de parels in de markt zoekt en weet te vinden. Of dat nou gaat om auteurs, of zoals we net noemden de samenwerking met de kanalen, onze klanten of organisaties. We hebben een neus voor de verborgen parels. Daarom hebben we van die bijzondere verhalen, van auteurs mét een verhaal. Als je zo’n parel gevonden hebt, dan moet je snel kunnen reageren. En dat doen we. Met een flinke dosis enthousiasme en aanstekelijke gedrevenheid. En dat hebben we frequent en consequent uitgedragen. Dat we dit zijn.

Bij een andere uitgeverij zegt de redacteur misschien: Ja ziet er interessant uit hoor, maar daar moeten we een vervolgafspraak voor maken, dat wil ik eerst overleggen in het redactieoverleg’

Emile: ‘Het feit dat wij de beslissingen zelf nemen, dat we gepassioneerd zijn en dat je als auteur niet te maken hebt met iemand die best wel vriendelijk is maar gebonden is aan een organisatie die niet de slagkracht heeft, dat maakt dat topauteurs die in gesprek zijn met meerdere uitgeverijen en kanalen, tóch voor ons gaan. 

‘Vertel waarin je niet kopieerbaar bent en niet wat je allemaal (geweldig) doet!’

Hendrik: Een boek hoeft niet meteen een succes te zijn, maar als de inhoud goed is, dan heb je een titel voor het leven. Daar slaan wij op aan. En dan: We doen het samen met de auteur. Tijdens het schrijfproces zijn we een klankbord en denken we graag mee. En we redigeren zelf de tekst tot op de komma. Daar blijkt ons enthousiasme ook uit. Dat is en maakt het zo mooi bij ons’.

‘Dat gaat verder dan puur en alleen boeken uitgeven’

Hendrik: ‘Ja, want een auteur vraagt zich natuurlijk af of we iets hebben met de inhoud van zijn boek. Terwijl het ons meer gaat om de auteur. We doen het samen, en daarom dat een auteur bij ons ook de helft van het resultaat krijgt. Dus we bespreken samen de planning, de lancering, de marketing, en daar nemen we de adviezen van de Bitsing-methode in mee’.

Emile: ‘Wij zijn ondernemend. We kijken naar de mens achter het verhaal en achter het kanaal. Als je alleen al zegt ‘daar komen we wel uit’, dan heb je de auteur, de retail en bijvoorbeeld Bol natuurlijk al snel mee.’

‘De strategie van veel volgers’

Hendrik: ‘Ik ben echt wel warm gelopen voor Instagram. Het geeft veel informatie over de markt, waar je ook nog eens direct mee kunt communiceren.

‘Je hebt wel iemand nodig die dit aanstuurt en coördineert. Want, via de Bitsing-methode hebben we berekend hoeveel personen we met welke boodschap en welk medium moeten bereiken om omzetgroei te realiseren. Dat volgen we en dat moet gemanaged worden uiteraard.’

‘Maar als je dat dan heel goed doet, dan groei je met 52%’, zegt Emile lachend.

‘Bouw je eigen bestand met (potentiële) kopers en word je eigen medium door zelf met ze te communiceren.’

‘Hoe gaan jullie verder?’

Emile: ‘We gaan voort met online, om een nóg grotere schare volgers te creëren. Die strategie gaan we verder uitbouwen. Dan heb je er ook echt lol in, want je ziet effect. En als je eenmaal een bereik hebt, waarom zouden we dan onze kookboek-activiteit niet uitbreiden met de online verkoop van kookbenodigdheden? Of een samenwerkingsverband met een supermarkt? Je moet spreiding durven te zoeken in het verlengde van je expertise, maar wel volstrekt anders dan wat je nu doet. Het oude niet weggooien, juist niet, maar het aanvullen met het ‘nieuwe’. 

Hendrik: ‘Een grote groep volgers, en met beleid kijkende naar nieuwe kanalen en nieuwe producten, daar blijven we in innoveren. Hoe groter de groep die we bereiken en hoe breder ons assortiment, des te groter de omzet die je eruit kunt halen en dan heb je iets…van waarde.’

‘En we kunnen Bitsing evenzo goed inzetten om bekende auteurs te werven en aan ons te binden. Dat gaan we dus ook gewoon doen. Dat is ook focus’.

‘Wat willen jullie met deze ervaring de lezer vandaag meegeven?’

Hendrik: ‘We hebben heel lang een strategie van ‘meer van hetzelfde’ gehad. Zoals meer boeken uitgeven. Meer, meer, meer! Nieuw, nieuw, nieuw! Maar werkt dat wel? Heeft dat wel zin? Nou, eigenlijk niet. Bitsing heeft ons geholpen zonder grote risico’s nieuwe mogelijkheden te verkennen, zonder het bestaande te verloochenen. En dat wordt steeds concreter. Door de Bitsing methode toe te passen, krijg je steeds meer grip. Je begrijpt de structuur en het proces. En ooit zal het een vanzelfsprekend automatisme zijn’.

Emile: ‘Ik denk dat veel uitgeverijen over het algemeen wat afwachtend zijn. Actieve promotie van hun eigen bedrijf, dat is niet des uitgevers. Maar ja, dan groei je ook niet. 

Dus om terug te komen op de Bitsing-methode, zou ik zeggen: Proberen te verkopen zonder naamsbekendheid heeft geen zin. Dat vind ik een hele sterke. En…niet te vergeten…focus je op de geldmakers. Alle rest is bijzaak.

Kijk, de basis voor elke onderneming is continuïteit. En die continuïteit waarborg je door voldoende omzet te maken. Jouw Bitsing methode is waarschijnlijk een van de weinige, zo niet enige toegepaste methode, die vanaf zijn oorsprong continuïteit als doel neemt. Dat continuïteits-doel is het eindpunt van alles wat je met elkaar doet, of zou moeten doen. Ik heb van andere methodieken nog nooit gehoord dat ze continuïteit als doel nemen, ook marketing niet. En dat is toch waar je je op moet richten. En dat hebben wij gedaan met als resultaat 52% omzetgroei.’

‘En het succes dat we hebben werkt aanstekelijk, dan wil iedereen meedoen. Dat is leuk. Dan gaan mensen meedenken. Komen ze met ideeën, en stellen eigen ambitieuze doelen. En dan gaat het ze nog lukken ook!’

Bertram + de Leeuw is de winnaar van de Bitsing Groei Award. Een verdiende bekroning voor hun uitzonderlijke presentatie! Een plekje in de ‘hall of fame’ van de Wereld van Bitsing!’

Meer over:
Bertram + de Leeuw, www.bertramendeleeuw.nl
De Bitsing methode, www.bitsing.nl
#1 Managementboek bestseller: Bitsing. Garanties voor groei, 5e druk
frans@bitsing.nl

Bitsing hulpprogramma’s voor micro organisaties, zzp en starter

Categories Geen categoriePosted on

Ben je werkzaam bij een bedrijf, instelling of andere organisatie met minder dan 10 werknemers vraag dan onderaan deze pagina de pdf aan met achtergrondinformatie over een of meer van de volgende Bitsing hulpmiddelen.

INSPIRATIE | INTRODUCTIE IN DE WERELD VAN BITSING

Voor als je gedurende een vol anderhalf uur door de grondlegger van Bitsing, Frans de Groot geïntroduceerd wilt worden in de bijzondere Wereld van Bitsing. In de complete theorie en praktijk. Wat het is, hoe het werkt en vooral wat het voor anderen heeft gedaan.

Om zijn Bitsing-methode te introduceren bij het grote publiek schreef grondlegger Frans de Groot de #1 managementboek bestseller ‘Bitsing. Garanties voor Groei’ en voor de internationale markt het boek ‘The Seven Laws of Guaranteed Growth’. Inmiddels worden zijn boeken in meer dan 172 landen verkocht. Handige verdiepende naslagwerken voor als je zelf met Bitsing bezig bent, of onder begeleiding van een van de hulpprogramma’s.

COMPLEET TRAJECT | BITSING VAN A TOT Z VOLTOOIEN

Voor als je medewerkers in zeven lessen opgeleid wilt zien worden in de theorie die achter Bitsing en zijn modellen schuilgaan. Opleiding A: maak je eigen Bitsing doelplan. Opleiding B: optimaliseer interne processen en en realiseer Bitsing activiteitenprogramma’s. Opleiding C: leer Bitsing actieprogramma’s te managen en monitoren.

Deelnemen kan in-company binnen de eigen organisatie met de eigen collega’s of in een groep met participanten uit uiteenlopende organisaties (maximaal 10).

DEELTRAJECT | UITGELICHT ONDERDEEL VAN BITSING

Voor als je een specifiek vraagstuk hebt en een afzonderlijk onderwerp van Bitsing wilt aanpakken en dat samen met en onder begeleiding van een Bitsing master wilt uitvoeren.

Voor als je louter getraind wilt worden in een afzonderlijk onderdeel van Bitsing om er daarna zelf mee aan de slag te gaan. Je grijpt een van de zeven onderdelen van Bitsing aan en voert deze na de training zelf uit.

Voor als je op afroep advies en coaching wilt hebben, en de keuze over het aantal momenten dat dit nodig denkt te hebben.


Mail mij de pdf met achtergronden van de volgende hulpprogramma's:

Bitsing hulpprogramma’s voor kleine organisaties

Categories Geen categoriePosted on

Ben je werkzaam bij een bedrijf, instelling of andere organisatie met minder dan 50 werknemers vraag dan onderaan deze pagina de pdf aan met achtergrondinformatie over een of meer van de volgende Bitsing hulpmiddelen.

INSPIRATIE | INTRODUCTIE IN DE WERELD VAN BITSING

Voor als je gedurende een vol anderhalf uur door de grondlegger van Bitsing, Frans de Groot geïntroduceerd wilt worden in de bijzondere Wereld van Bitsing. In de complete theorie en praktijk. Wat het is, hoe het werkt en vooral wat het voor anderen heeft gedaan.

Voor als je een specifiek vraagstuk of uitdaging binnen je eigen organisatie hebt, waar je een van de zeven principes van Bitsing (zie einde document) perfect op los kunt laten. Denk aan onderwerpen als juiste doelen stellen, of focusseren op feiten, of de effecten van niet kopieerbaar zijn, of resultaten van je werkzaamheden voorspellen, etc.). Een lezing is de snelste manier om de uitdaging die je hebt in een ander licht te plaatsen.

Om zijn Bitsing-methode te introduceren bij het grote publiek schreef grondlegger Frans de Groot de #1 managementboek bestseller ‘Bitsing. Garanties voor Groei’ en voor de internationale markt het boek ‘The Seven Laws of Guaranteed Growth’. Inmiddels worden zijn boeken in meer dan 172 landen verkocht. Handige verdiepende naslagwerken voor als je zelf met Bitsing bezig bent, of onder begeleiding van een van de hulpprogramma’s.

COMPLEET TRAJECT | BITSING VAN A TOT Z VOLTOOIEN

Een persoonlijk begeleidingstraject is geschikt als je alle facetten van Bitsing onder professionele begeleiding wilt toepassen zonder betrokken werknemers extra te belasten. Het type coaching is bepaald door de fase van implementatie waarin je bent aanbeland. Zo is er een gestructureerd vast coaching-traject bij het maken van het Bitsing doelplan (fase 1), en bij de optimalisatie en realisatie activiteitenprogramma’s (fase 2), en bij het managen en monitoren van de uitrol van Bitsing gerelateerde activiteiten (fase 3).

Voor als je medewerkers in zeven lessen opgeleid wilt zien worden in de theorie die achter Bitsing en zijn modellen schuilgaan. Opleiding A: maak je eigen Bitsing doelplan. Opleiding B: optimaliseer interne processen en en realiseer Bitsing activiteitenprogramma’s. Opleiding C: leer Bitsing actieprogramma’s te managen en monitoren.

Deelnemen kan in-company binnen de eigen organisatie met de eigen collega’s of in een groep met participanten uit uiteenlopende organisaties (maximaal 10).

DEELTRAJECT | UITGELICHT ONDERDEEL VAN BITSING

Voor als je een specifiek vraagstuk hebt en een afzonderlijk onderwerp van Bitsing wilt aanpakken en dat samen met en onder begeleiding van een Bitsing master wilt uitvoeren.

Voor als je louter getraind wilt worden in een afzonderlijk onderdeel van Bitsing om er daarna zelf mee aan de slag te gaan. Je grijpt een van de zeven onderdelen van Bitsing aan en voert deze na de training zelf uit.

  • Advies & Coaching strippenkaart

Voor als je op afroep advies en coaching wilt hebben, en de keuze over het aantal momenten dat dit nodig denkt te hebben.


Mail mij de pdf met achtergronden van de volgende hulpprogramma's:

Bitsing hulpprogramma’s voor het middelgrote organisaties

Categories Geen categoriePosted on

Ben je werkzaam bij een bedrijf, instelling of andere organisatie met minder dan 250 werknemers vraag dan onderaan deze pagina de pdf aan met achtergrondinformatie over een of meer van de volgende Bitsing hulpmiddelen.

INSPIRATIE | INTRODUCTIE IN DE WERELD VAN BITSING

Voor als je gedurende een vol anderhalf uur door de grondlegger van Bitsing, Frans de Groot geïntroduceerd wilt worden in de bijzondere Wereld van Bitsing. In de complete theorie en praktijk. Wat het is, hoe het werkt en vooral wat het voor anderen heeft gedaan.

Voor als je een specifiek vraagstuk of uitdaging binnen je eigen organisatie hebt, waar je een van de zeven principes van Bitsing (zie einde document) perfect op los kunt laten. Denk aan onderwerpen als juiste doelen stellen, of focusseren op feiten, of de effecten van niet kopieerbaar zijn, of resultaten van je werkzaamheden voorspellen, etc.). Een lezing is de snelste manier om de uitdaging die je hebt in een ander licht te plaatsen.

Om zijn Bitsing-methode te introduceren bij het grote publiek schreef grondlegger Frans de Groot de #1 managementboek bestseller ‘Bitsing. Garanties voor Groei’ en voor de internationale markt het boek ‘The Seven Laws of Guaranteed Growth’. Inmiddels worden zijn boeken in meer dan 172 landen verkocht. Handige verdiepende naslagwerken voor als je zelf met Bitsing bezig bent, of onder begeleiding van een van de hulpprogramma’s.

COMPLEET TRAJECT | BITSING VAN A TOT Z VOLTOOIEN

Een persoonlijk begeleidingstraject is geschikt als je alle facetten van Bitsing onder professionele begeleiding wilt toepassen zonder betrokken werknemers extra te belasten. Het type coaching is bepaald door de fase van implementatie waarin je bent aanbeland. Zo is er een gestructureerd vast coaching-traject bij het maken van het Bitsing doelplan (fase 1), en bij de optimalisatie en realisatie activiteitenprogramma’s (fase 2), en bij het managen en monitoren van de uitrol van Bitsing gerelateerde activiteiten (fase 3).

Voor als je medewerkers in zeven lessen opgeleid wilt zien worden in de theorie die achter Bitsing en zijn modellen schuilgaan. Opleiding A: maak je eigen Bitsing doelplan. Opleiding B: optimaliseer interne processen en en realiseer Bitsing activiteitenprogramma’s. Opleiding C: leer Bitsing actieprogramma’s te managen en monitoren.

Deelnemen kan in-company binnen de eigen organisatie met de eigen collega’s of in een groep met participanten uit uiteenlopende organisaties (maximaal 10).

DEELTRAJECT | UITGELICHT ONDERDEEL VAN BITSING

Voor als je een specifiek vraagstuk hebt en een afzonderlijk onderwerp van Bitsing wilt aanpakken en dat samen met en onder begeleiding van een Bitsing master wilt uitvoeren.

Voor als je louter getraind wilt worden in een afzonderlijk onderdeel van Bitsing om er daarna zelf mee aan de slag te gaan. Je grijpt een van de zeven onderdelen van Bitsing aan en voert deze na de training zelf uit.

Voor als je op afroep advies en coaching wilt hebben, en de keuze over het aantal momenten dat dit nodig denkt te hebben.


Mail mij de pdf met achtergronden van de volgende hulpprogramma's:

Podcast: Best podcast nominated ‘Innovation show’

Categories InspiratiePosted on

Aidan McCullen – host of the Best podcast nominated ‘Innovation Show’ about ‘How the Bitsing Methodology enables you to reach any Goal…even if you are looking for the love of your life’.

The interview:

Via Spotify

Via Youtube

A weekly show interviewing leaders in their fields, authors, renowned professors, inventors, innovators, change-makers and mavericks to inspire, educate and inform the business world and the curious. This Global show speaks of something greater beyond innovation, disruption and technology. It speaks to the human need to learn: how to adapt and love a changing world. It embraces the spirit of constant change, of staying receptive, of always learning. The show exists to enable people to be fully informed to lead better lives, lives packed with meaning.