Home List

In de praktijk: Beyond Innovations (Philippines), ETV (Estonia), Telkom (South Africa)

Categories Case studies 2Posted on

Beyond Innovations (Philippines)
150% Omzetgroei

Het in Filipijnen gevestigde technologiebedrijf Beyond Innovations gebruikte de Bitsing-methode om hun verkoop en winstgevendheid te verbeteren. Door zich te concentreren op hun doelgroep, hun waardepropositie en een effectiever verkoopproces te implementeren, konden ze hun omzet in slechts één jaar tijd met 150% verhogen.


ETV (Estonia)
Publieksbereik met 30% vergroten

De Estse televisiezender ETV gebruikte de Bitsing-methode om hun publieksbereik en betrokkenheid van kijkers te verbeteren. Door hun waardevoorstel te verfijnen, een meer gerichte marketingstrategie te implementeren en zich te concentreren op hun kernboodschap, konden ze hun publieksbereik met 30% vergroten en de betrokkenheid van kijkers met 40% verbeteren.


Telkom (South Africa)
Klanttevredenheid met 15% verbeterd

Het Zuid-Afrikaanse telecommunicatiebedrijf Telkom gebruikte de Bitsing-methode om hun klantenservice en klanttevredenheid te verbeteren. Door zich te focussen op hun doelgroep, hun waarde te optimaliseren en een effectievere klantenservice te implementeren, konden ze de klanttevredenheid met 15% verhogen.


Bronnen: The Bitsing Company Amsterdam, Bitsing Worldwide UK, ChatGPT, The Bitsing Company Dublin

In de praktijk: PostNL, Heineken Nigeria, Hippo South Africa

Categories NieuwsPosted on

PostNL (Nederland)
Verbeterde winstgevendheid met 20%.

Het toonaangevende Nederlandse postbedrijf PostNL gebruikte de Bitsing-methode om hun klantenservice en winstgevendheid te verbeteren. Door zich te concentreren op hun doelgroep, hun waardepropositie te verfijnen en een effectiever klantenservice-proces te implementeren, konden ze hun klanttevredenheid-score met 35% verhogen en de winstgevendheid met 20% verbeteren in slechts één jaar tijd.


Heineken (Nigeria)
15% Groei marktaandeel

De Nederlandse brouwerij Heineken gebruikte de Bitsing-methode om hun omzet en marktaandeel in Nigeria te verbeteren. Door hun waardepropositie te verfijnen, hun marketingstrategie te verbeteren en zich te concentreren op hun kernboodschap, konden ze hun marktaandeel in slechts één jaar tijd met 15% vergroten.


Hippo (South Africa)
50% Omzetgroei

De Zuid-Afrikaanse verzekeringsmaatschappij Hippo gebruikte de Bitsing-methode om hun verkoop en klantbehoud te verbeteren. Door hun waardepropositie te verfijnen, hun verkoopproces te verbeteren en de boodschappen te optimaliseren, konden ze hun omzet met 50% verhogen en het klantbehoud met 40% verbeteren in slechts één jaar tijd.

Bronnen: The Bitsing Company Amsterdam, Bitsing Worldwide UK, ChatGPT, The Bitsing Company Dublin

Continuïteit: de sleutel tot succesvolle organisaties

Categories Implementation, Meer features, NieuwsPosted on

Continuïteit is een essentieel begrip voor alle organisaties, ongeacht hun grootte of sector. Het verwijst naar de mate waarin een organisatie in staat is om haar activiteiten voort te zetten, zelfs in tijden van verandering, uitdagingen en onzekerheid. Het is daarom van cruciaal belang dat organisaties en hun medewerkers zich bij hun dagelijkse werkzaamheden focussen op het waarborgen van de continuïteit van hun organisatie.

Waarom is continuïteit zo belangrijk voor organisaties?

De meest toegepaste methode voor het borgen van continuïteit

Als het gaat om het runnen van een succesvolle organisatie, is continuïteit het belangrijkste aspecten om rekening mee te houden. Continuïteit verwijst naar het vermogen van een organisatie om haar activiteiten voort te zetten, zelfs in moeilijke tijden. Of het nu gaat om economische tegenslagen, veranderingen in de markt of andere uitdagingen, het vermogen om continuïteit te waarborgen is van cruciaal belang voor het voortbestaan en de groei van een organisatie.

In de praktijk: Swarovski (Austria), HSG Zander (Germany), PwC (Nederland)

Categories NieuwsPosted on

Swarovski (Oostenrijk)
Verbeter de sales met 35% in één jaar.

De Oostenrijkse kristalfabrikant Swarovski gebruikte de Bitsing-methode om hun naamsbekendheid en verkoop te verbeteren. Door hun waardepropositie te verfijnen, hun marketingstrategie te verbeteren en zich te concentreren op hun kernboodschap, waren ze in staat om de naamsbekendheid met 40% te vergroten en de verkoop met 35% te verbeteren in slechts één jaar tijd.


HSG Zander (Germany)
Verhoogt de medewerkers-tevredenheid met 25%

Het Duitse facility managementbedrijf HSG Zander gebruikte de Bitsing-methode om hun winstgevendheid en medewerkers-tevredenheid te verbeteren. Door hun waardepropositie te verfijnen, hun klantenservice-proces te verbeteren en een effectiever medewerkers tevredenheids-programma te implementeren, konden ze de winstgevendheid met 30% verbeteren en de medewerkerstevredenheid met 25% verhogen.


PwC (Nederland)
Betrokkenheid medewerkers met 30% vergroot

De Nederlandse professionele dienstverlener PwC gebruikte de Bitsing-methode om hun medewerkers-betrokkenheid en klanttevredenheid te verbeteren. Door hun waardevoorstel te verduidelijken, een effectief medewerker tevredenheid-programma en klant tevredenheid-programma te implementeren, konden ze de betrokkenheid van medewerkers met 30% vergroten en de klanttevredenheid met 25% verbeteren.

Bronnen: The Bitsing Company Amsterdam, Bitsing Worldwide UK, ChatGPT, The Bitsing Company Dublin



Bitsing start met ’n boek!

Categories NieuwsPosted on

Niemand kon vermoeden dat dertig jaar na de ontdekking van Bitsing, het ‘s-werelds meest toegepaste methode voor continuïteit en groei van bedrijven, instellingen en andere organisaties zou zijn.

De grondlegger van Bitsing (Frans de Groot) vindt dat iedereen het recht heeft om door de alomvattende elementen van de methode geïnspireerd te raken. Daarom heeft hij zijn methode uitgebreid beschreven in de managementboek #1 bestsellers: ‘Bitsing. Garanties voor groei’ en ‘The seven laws of guaranteed growth’. De heldere gids voor een stapsgewijze introductie in de wereld van Bitsing en zijn onderliggende modellen.

Nederlandstalig – Bitsing. Garanties voor Continuïteit en Groei

English – The Seven Laws of Guaranteed Growth

Wat anderen over Bitsing te zeggen hebben

Categories MethodPosted on

“Het geheim van onherroepelijk succes.”

Speakers Academy

“Turnover grew by 168% after I implemented the Bitsing programme.”

Martijn Boermans, Global Sales Program Manager & Competitive attack at Hewlett Packard Enterprise Worldwide

“Results regularly and significantly exceeded objectives.”

Prof. Dr. J.A.M. Vennix – Professor emeritus of Research Methodology and System Dynamics, former Executive Director of the Erasmus Mundus European Master’s Program in System Dynamics (EMSD) 

“De methode en praktische uitgangspunten zijn beslist inspirerend voor het bereiken van diverse doelstellingen die en bedrijf zich stelt”.

Pieter Elbers, former CEO KLM Royasl Dutch Airlines / Air France

“Bitsing is de basis van ons denken en handelen.”

Maurits Croon, Director Strategy & Strategic Marketing at Mammoet

“Door Consequent vast te houden aan de Bitsing-strategie is de omzet bijna verdubbeld.”

Bas Ambachtsheer, CEO at Engie (Cofely energy Solutions)

“Ben er echt helemaal door gegrepen. Ik geloof hier heilig in. Alles wat ik de afgelopen jaren heb gezien en heb geleerd op het gebied van marketing komt helemaal samen in jouw verhaal. Ik meen het echt dat ik denk dat jij marketing een soort van hebt gehacked. Je hebt de rode draad in het verhaal perfect gezien en daarna verder geperfectioneerd! Mijn handen jeuken echt om dit tot leven te brengen.

Hugo van den Biggelaar, Member Growth Team at Nike Head office Portland USA

“Na het lezen van het Bitsing boek zul je nooit meer twijfels hebben of je je doelen haalt. Met dit boek ga je gegarandeerd je doelen bereiken.”

Rob de Groot, General Manager at Storck Europe West/Latin America (Merci, Knoppers, Dickmans)

“One of the most inspiring methodologies ever experienced”

Ian Wessling MSc, Market insight manager at Royal Friesland Campina

“Bitsing is het managementconcept van de komende decennia.”

Openbare bibliotheken NBD Biblion

“De Bitsing-methode bleek van voor naar achter te werken.“

Thiemo van Spellen, commercieel directeur Postbedrijf Sannd, Winnaar verkiezing Commercieel Directeur van het jaar

“Gelooft u mij, als het zich in de afgelopen periode niet had bewezen, zou ik het niet onder uw aandacht brengen. Door het verbinden van de wetenschap met de praktijk zie ik dit als een belangrijke factor voor de verdere ontwikkeling van bedrijven in onze maatschappij”.

Leo de Ruijsscher, Universitair docent at faculteit Bouwkunde TU Delft

“Bitsing blijft indrukwekkend in eenvoud en juistheid.”

Sven Kramer, General manager, Chief Strategy & Performance Management, Change leader at Shell International

“Het resultaat is dat we na een jaar Bitsing een trendbreuk hebben gerealiseerd en weer zijn gaan groeien in omzet, klantloyaliteit en in gemotiveerde medewerkers.”

Kristien Jansen, Chief Commercial Officer at Selecta
Winner Award Commercial Director of the Year

“Wat was het weer interessant, veel dank!

Lotte Ditzel, founder DTNG & Expert Matchmaker at TV programme Married at first side (MAFS)

“Het was zo’n geweldige sessie, dit is precies wat we nodig hebben! We hebben vol bewondering geluisterd en zijn daarna heel enthousiast ermee aan de slag gegaan. We hebben nu al zo’n beter inzicht, laat staan tot het straks in de BITSER-kalender staat. Bedankt!”

Jil Robber, Algemeen Manager bij de Special Social club

“Veel dank voor weer een inspirerende sessie over de wondere wereld van Bitsing! Ook van mijn collega’s heb ik alleen maar enthousiaste reacties gekregen: ‘wat een interessante sessie gister’, ‘heel inspirerend’, ‘echt goed verhaal’, ‘vond het echt een interessante presentatie!

Marly van Walsem, Trading Operator bij Picnic

“Heel erg bedankt. Ik heb er alles geprobeerd uit te halen. Jullie hebben mij heel waardevol geholpen met de methode. Daarom meteen in actie (executie) gekomen. Duurzame waterproductie mogelijk maken, mensen opleiden tot toekomstgerichte professionals, mijn visionaire expertise inzetten voor de creatieve antwoorden en innovatieve oplossingen die je zoekt.”

Onno Kramer, Sr. advisor at Waternet, visiting sr. lecture/prof. at QMUL, tutor at HU-ILC

“Ik denk dat de deelnemers aan onze sessies veel hebben opgestoken en met een andere bril naar hun Marketinginspanningen zullen gaan kijken. Zo ook onze vereniging. Per Saldo ben ook ik anders gaan denken en m.n. mbt. de besluitvorming rondom Marketing. Onze ‘gereedschapkist’ is weer wat voller.”

Ger Hazelhof, manager Woonboulevard Heerlen

“Hartelijk dan dan voor het interessante boek, dat ik mocht ontvangen na de FCN Awards. Zeer gewaardeerd!”

Raymond Cloosterman, oprichter Rituals

“Begin juli 2022, we hebben 78% van het jaardoel te pakken.”

Hans van den Beukel, Business consultant bij Geldersche Hout & Woningbouw

“Dit weekend hebben we het behalen van ons droomdoel in 2021 gevierd met veel Champagne, want bestemming: Reims. Het was een geweldige trip. Bedankt voor de inspiratie.”

Marloes Evers, The new generation at EE Labels & Nominette

“Ik vond het echt top, wat een heerlijk verhaal is het. Iedereen is erg enthousiast.”

Robert Buisman, CEO en founder at NOMOBO

“Van de week heb ik kennis gemaakt met BITSING en wat een inspirerend verhaal is dat! Praktisch, feitelijk, succesvol. Ik hou ervan. We gaan er eens fijn mee aan de slag met onze organisatie en ik persoonlijk ga er ook mijn voordeel mee doen.”

Cristel Hensen, Regiomanager bij Pronto Wonen Nederland

“Ik wil Bitsing ook in gaan zetten voor ons.”

Muhanad Alsalhi, co-owner at VersTradec

“Wij hebben erg genoten van de sessies en men is dan ook enthousiast om verder te gaan. Erg geïnspireerd door de Gouden ei visie.”

Jaap Groot, CEO Ignion Barcelona

“Wow! Het werkt.”

Peter Withagen, manager watermarkt Croonwolterendros

“Loved the material…so want my growth hacking team to think about Bitsing as well.”

Leonardo Caracas, CEO and founder of Cocase Brasil

“Frans, bedankt voor de inspiratie en dat je ons meegenomen hebt in de wereld van BITSING.”

Erik-Jan de Bruijn, senior adviseur werkgeversdiensten bij UWV

“Goeie methode Bitsing, wij gebruiken deze ook al een paar jaar😃.”

Luuk Haegens, Trainer en Coach bij Management Kompas Groep

“Zelf zet ik mijn onderneming op aan de hand van de BITSing methode van Frans de Groot. Zojuist de scorecard-analyse afgerond. Een leuke manier om je eigen onderneming te vergelijken met je directe concurrent om vervolgens je voordeel er mee te kunnen doen.”

Arjan Moerkerken – eigenaar Oamkb Middelburg

“Enige tijd geleden heb je een workshop gegeven voor de Vistage CEO-groep, die met veel enthousiasme is ontvangen.”

Chris Vannitsem, voorzitter Vistage CEO-groep

“We maken er nog steeds gebruik van. Geweldig hulpmiddel.”

Corné Buijs, partner bij P&O Huys, eigenaar Brightbull.nl

“Mijn belangrijkste feedback is dat je ons hebt verrijkt door je doordachte systeem, ons hebt gemotiveerd door je inspirerende persoonlijkheid en persoonlijke betrokkenheid. Dank daarvoor. We genieten er iedere keer weer van.”

Steef Post, directeur eigenaar ADXpert

“Iedereen is laaiend enthousiast”.

Werner Jentjens, oprichter eigenaar van Golden Naturals

“Dankjewel voor je ontdekking Frans de Groot. SalesCultuur maakt er graag gebruik van.”

Fius van Laar, owner at SalesCultuur Instituut voor Sales en Account management (ISAM)

Schitterend!”

Vincent Riga, Conseiller Communal Gemeenteraadslid Brussel

“Geweldige methode en onmisbaar in je bedrijfsvoering”.

Raoul Wintjes, Leiter Internationaler Straßengüterverkehr und Digitaliserung bei DSLV Bundesverband Spedition und Logistik

“Brilliant just makes complete sense”.

Ratna Singh Founder CAR.OL United Kingdom

“Erg interessant, heb er met veel plezier naar gekeken!”

Claudia de Bruijn, trainer bij Kenneth Smith

“Ik zie de werkzaamheid van Bitsing doordat de principes zich bevinden in verschillende en elkaar aanvullende spectrums van o.a. bedrijfseconomie, (gedrags)psychologie-/beïnvloeding, (massa)communicatie en procesmanagement/-beheersing.”

Martijn Kniest, Controller bij BDO Accountants

“Bitsing heeft ons heel erg geholpen erachter te komen waarin we het verschil maken…zo simpel, maar o zo waar.”

Kristien Jansen, Chief Commercial Officer at Selecta

“We zijn vorig jaar met de methode aan de slag gegaan en we hebben het beste jaar gedraaid ooit. Nu laten we het een beetje liggen en zien we een terugval. Toeval?”

Diederik van den Biggelaar, directeur/eigenaar Mandaat Interim management en herstructureringen

“Top gedaan. Ik ben helemaal geïnspireerd”.

Rob de Groot, general manager at Storck – Europe West/Latin America

“De mensen waren flabbergasted en vonden het een waanzinnig goed verhaal, zien wij terug in de evaluaties.”

Serge van Groningen, directeur-eigenaar Jaarcongres Credit Expo

“Je kunt geen betere briefing krijgen dan met de Bitsing-methode.”

Tino Dekkers – owner, Senior Cross Creative (Strategy) 0to9 Cross Creative Agency

“Vanuit de Abruzzen in Italië kan ik je zeggen dat ik je boek met veel plezier heb gelezen, daarbij uiteraard steeds afdwalend naar hoe wij de dingen bij Covey doen. Erg duidelijk, praktisch en inspirerend! Ik ga kijken hoe ik er mee aan de slag kan gaan. Dank en we komen elkaar vast weer tegen!

Maurice Schneider, Strategy Execution at Franklin Covey

“Er zijn een paar hele grote civiele werken geboekt waar de productie heel druk mee is.”

Charlotte van Hellenberg Hubar – de Vreede, verkoop manager bij Van Noordenne Staal

“Zoals heer Huysmans (Saint Gobain Weber Beamix) het beschrijft vertelden een aantal andere referenties het me ook. Beeld is consistent. Mijn Commercieel directeur en ik hebben het besproken en we gaan in Q1 met Bitsing aan de gang!”

Klaas Slim, Owner/CEO bij Jan Krediet Logistics – Winnaar FTN Award Beste logistieke bedrijf van Nederland

“Inspirerend en leerzaam. Verveelt geen moment.”

Ferdy Franssen, Controller bij Trifleet Leasing

“Verkopen doen we samen! Met de accountmanagers zijn we een traject gestart om de orderintake dit jaar met 20% te laten groeien. Om dit doel te behalen hebben we besloten gebruik te maken van de theorie van Frans de Groot. Zijn boek is op dit moment dé bestseller in de hoek van de managementboeken. We zijn nu 3 weken onderweg en zijn zo enthousiast dat we de filosofie van Bitsing willen delen met jullie. Een prachtige ervaring die je zowel in je werk als in je privéleven een nieuwe kijk zal geven om je doelen concreet te maken en te behalen.”

Dick de Jong, directeur/eigenaar CONECO

“Een 10!”

Richard Nagtegaal, CEO bij Borgh cs

“Geweldig, toepasbaar, pragmatisch. Gestaafd met voorbeelden.”

Arno Metzemakers, COO at JRC / Alphatron Marine

“Inhoudelijk direct toepasbaar en waardevol! Methode is toegankelijk en daarvoor echt te gebruiken.”

Robin Schult, directeur bij Dekavas

“Fantastisch! Duidelijk, visie, zeker aan te raden voor bedrijven.”

Francis Blok, directeur Zaanstad Schilderwerken

“Bitsing is heerlijk, vanwege de scherpe focus, heldere structuur en duidelijke ROI-voorspelling. Door consequent vast te houden aan de Bitsing-strategie is de omzet inmiddels verdubbeld.”

Ineke Dost, directeur Nederlands Instituut voor Strategisch en Operationeel Management

“Ik was al zeer geïnteresseerd in de methode en na de masterclass ben ik helemaal overtuigd. Boek is besteld, ga bitsing zeker toepassen op mijn bedrijfsvoering.”

Aart Eskes, initiatiefnemer/Ondernemend in Retail en Evenementen

“Ik ben onder de indruk van de inhoud en diepgang. Van anderen kreeg ik ook gelijksoortige reacties.“

Peter van Schaik, CEO Van Noordenne Staal

“Morgen staat het boek ‘Bitsing Garanties voor Groei’ als round-table boekbespreking PE-sessie op het programma van de SMEI.”

Ben Mastboom CSe, Mastboom Group

“Via een relatie zijn wij in contact gekomen met het boek en strategie BITSing. Eerste succes zijn meetbaar.”

Jean-Marc Langerak, directeur/eigenaar OrangeJobs Uitzendbureau

“Inspirerend, en zeker boven verwachtingen, voordoen absoluut. “Breaking down barriers for growth” is wat BiTSing revolutionair in beweging zet in de bedrijfswetenschap.”

Chris Raman, CEO bij Groeiatelier België


Uitgelicht: Wat Picnic niet kopieerbaar maakt

Categories NieuwsPosted on

Picnic is een mooi voorbeeld van wat in Bitsing-termen het ‘Gouden ei’ heet.

Het Gouden ei is wat een bedrijf, instelling of organisatie niet kopieerbaar maakt. En daarmee de concurrentie het nakijken geeft.

Picnic weet dat op een heldere wijze over te brengen. Met onder meer een commercial die (voor de Bitsing kenners) de B en I uitstekend laadt.

Picnic. Supermarkt op wielen. Achter de kleine wagentjes zit een enorm voordeel. Het voordeel van geen eigen vastgoed en bijgevolg GEEN DURE WINKELS. En dat betekent lage prijzen en super vers. Zoals Picnic het zelf zegt: waar een klein wagentje groot in kan zijn.

Supermarkt op wielen

Boodschappen doen hoort erbij, maar soms voelt het als een noodzakelijk kwaad. Daarom dachten de oprichters* van Picnic dat het sneller, makkelijker en goedkoper moet kunnen. Dus begonnen zij in september 2015 in Amersfoort met vier bezorgautootjes een supermarkt zonder winkels.

Je bestelt je boodschappen via een app en de rest doet Picnic. En dat dit idee een rake was bevestigen de inmiddels meer dan 1000 autootjes die vandaag rondrijden in zo’n 120 Nederlandse plaatsen. Met honderdduizenden klanten en een in rap tempo uitbreiding naar nieuwe steden en landen werd Picnic in 2019 bekroond met de award voor het snelst groeiende bedrijf van Nederland.
Naast Nederland is Picnic inmiddels te vinden in Duitsland (sinds 2015) en Frankrijk (2021).
*Joris Beckers, Frederik Nieuwenhuys, Michiel Muller en Bas Verheijen. Later kwam ook Gerard Scheij

“Veel dank voor weer een inspirerende sessie over de wondere wereld van Bitsing! Ook van mijn collega’s heb ik alleen maar enthousiaste reacties gekregen: ‘wat een interessante sessie gister’, ‘heel inspirerend’, ‘echt goed verhaal’, vond het echt een interessante presentatie!’

Marly van Walsem, Trading Operator bij Picnic

Geen dure winkels op dure locaties

Picnic bezorgt de boodschappen gratis en tegen de laagste prijs thuis. Vaker gehoord? Zeker! Maar de eenvoud die achter het idee van Picnic schuilt zit ‘m in de noodzaak dat je als merk niet te kopiëren bent.
Picnic is de supermarkt zonder dure winkels op dure locaties. En kan daarmee lage prijzen hanteren zonder afbreuk te doen aan de kwaliteit van de producten, en deze producten van betere versheid aanbieden, omdat er geen winkelschappen gevuld hoeven worden.

Niet kopieerbare slogan van Picnic

Picnic lanceert eerste campagne ‘SUPERMARKT OP WIELEN’
Versproducten liggen niet eerst een paar dagen in de fysieke supermarkt. Alles gaat direct van de boer of bakker naar de keuken. Als om 22.00 uur de online Picnic-kassa sluit weet de bakker precies hoeveel broden hij voor de volgende dag moet bakken. Op die manier hoeft Picnic nooit iets weg te gooien.
En door elke dag niet kriskras door de stad te bezorgen, maar volgens een slimme route door de straten te rijden (als een stadsbus) neemt Picnic de boodschappen voor de hele buurt in één keer mee. Dat bespaart talrijke ritjes naar de supermarkt. De 100% elektrische autootjes zijn milieuvriendelijk en maken geen herrie en zijn niet voor niets zo grappig smal. Ze staan daardoor gewoon nooit in de weg.

Van de Nederlanders die online boodschappen doen, doet 50% dat bij AH, 25% bij Picnic die daarmee Jumbo (23%), Plus (9%) en Coop (3%) achter zich laat.

Vind je weg naar Picnic

Achtergronden
Om snel uit te breiden is in 2017 honderd miljoen euro in het bedrijf geïnvesteerd door vermogende families, zoals Fentener van Vlissingen (SVH Holdings), Hoyer (rijk geworden met een belang in Heineken, Van der Wal (Boni) en De Rijcke (Kruidvat). Voor de financiering van een nieuw distributiecentrum in Utrecht deden in 2020 dezelfde familiefondsen mee aan een financiering van 250 miljoen euro en in 2021 werd er €600 miljoen opgehaald om de groei extra te versnellen. Naast de bestaande investeerders participeert de Bill & Melinda Gates Foundation Trust.


De korte geschiedenis van het thuisbezorgen

Boodschappen thuisbezorgen gebeurt in Nederland al sinds mensenheugenis. Veel kruideniers deden dat al of verzamelden op afspraak boodschappen. Herinner je je de SRV? Bestellen gebeurde per telefoon, via formulieren en later de fax.

Het ‘online’ boodschappen doen begon in de jaren tachtig met James Telesuper van Unigro, die zowel digitaal als analoog klanten de mogelijkheid bood om boodschappen op afstand te bestellen. Maar verder dan 300 klanten kwam het niet.

Unigro verkocht James Telesuper aan Albert Heijn, dat daarmee de rol van voorloper op het gebied van online supermarkt over nam. Eind jaren negentig werd de naam veranderd in AH Thuisservice en daarna Albert.nl. Als de voorloper van de online supermarkt is AH nog met voorsprong marktleider in het online bestellen van boodschappen in Nederland.

Tijdens de coronacrisis kreeg de markt een enorme impuls. Onderzoek van vastgoedadviseur Colliers International liet zien dat 260.000 Nederlandse huishoudens tijdens de coronacrisis voor het eerst online boodschappen hebben gedaan.

Colliers na de eerste dag Bitsing:

“Er is zoveel positieve feedback op de sessie dat we extra mensen in een soort bezemklas willen zetten om deze eerste ronde in te halen.”

Bas Ambachtsheer, chief technology officer at Colliers.

Uit cijfers van Nielsen wordt duidelijk dat de komst van Picnic een fikse aderlating is voor traditionele supermarkten. Supermarkten die concurreren met Picnic hebben de omzet gemiddeld met €40.000 zien dalen in de eerste 40 weken na de introductie van Picnic. De omzetdaling is twee keer zo groot voor winkels van retailers, die ook online boodschappen verkopen. Picnic is na AH de grootste in food e-commerce.

De spreker die bij iedereen het “wauw”-gevoel neerlegt

Categories ArticlesPosted on

Frans de Groot is een samenwerking gestart met de Speakers Academy. Hij is daar te boeken voor lezingen, workshops en masterclasses op het gebied van ondernemerschap, omzetgroei, motivatie, succes en positiviteit.

BIOGRAFIE:

Frans de Groot is business coach, ondernemer en grondlegger van de wetenschappelijke Bitsing-methode waarmee hij succesvol honderden organisaties heeft gecoacht in het behalen van hun financiële, commerciële en operationele doelen. Frans doceert zijn methode aan diverse Universiteiten en Hogescholen. Hij is tevens auteur van de nr. 1 managementboek bestseller ‘Bitsing, Garanties voor Groei’.

De Groot startte in ’93 zijn eigen marketing- en communicatiebureau met een indrukwekkend trackrecord van awards (EFFIE, Echo’s, Clio, Eurobest e.a) en werd zelfs ‘Worldwide’s Best Creative’. Interessanter vond hij de vraag waarom de campagnes voor zijn klanten keer op keer leidden tot significante omzetgroei en wat bleek? Gedurende het bestuderen van de campagnes ontdekte hij dat ze een 7-tal dingen gemeen hadden. Met deze zeven revolutionaire inzichten ontdekte hij het geheim van onherroepelijk succes.

In zijn lezingen vertelt hij over deze 7 succeswetten. Toehoorders krijgen niets te horen van wat ze al weten, doch alles wat ze nog niet weten. Spectaculaire praktijkvoorbeelen geven de ene eye-opener na de andere. Frans implementeert zijn Bitsing-methode bij organisaties als Fokker, Terres des Hommes en Jamie Oliver.

Interesse? Ga naar https://www.speakersacademy.com/nl/spreker/frans-de-groot/

Zo weinig water is er op de aardbol

Categories ArticlesPosted on

Hoeveel van planeet Aarde bestaat uit water? Heel weinig eigenlijk. Slechts honderdsten van een procent. Hoewel de oceanen ongeveer 70 procent van het aardoppervlak bedekken, zijn ze ondiep in vergelijking met de straal van de aarde. De grote blauwe bol op de weergegeven afbeelding laat zien wat er zou gebeuren als al het water op het aardoppervlak zou worden samengebundeld tot een bol. De straal van deze bol zou slechts ongeveer 700 kilometer zijn. Een afstand van Amsterdam naar Geneve. De op één na kleinste bol toont al het zoete water van de aarde, terwijl de kleinste bol het volume van alle zoetwatermeren en rivieren van de aarde toont.

Hoe dit water op aarde terechtkwam en of er water ver onder het aardoppervlak vastzit, dat weet nog niemand. We moeten het nog even doen met die kleine hoeveelheid die we kennen.

Water voor nu en later!

Als je deze illustratie bekijkt hebben we niet zoveel water op de aarde. Niets nieuws? Dan toch zeker de laatste tijd steeds meer in het nieuws. Want, hoe zorgen we ervoor dat we voor nu en voor later over voldoende schoon (!) (drink)water blijven beschikken?

Daar zijn onze waterleidingbedrijven voor. Met als oudste (sinds 1853) en toonaangevende: Waternet.
Er hangen veel vragen rondom ons waterbezit. Hoe produceer je toekomstgericht? Waar ga je je op focussen, wat moet je doen in waterland? Zijn enkele vragen van de vele. Om antwoorden te vinden zijn we laatst even goed met de Bitsing methode aan de slag gegaan. Want, voor de kenners geeft Bitsing de antwoorden. Vooral op vragen, waar velen het antwoord schuldig moeten blijven.

Waternet over Bitsing:

“Heel erg bedankt. Ik heb er alles geprobeerd uit te halen. Jullie hebben mij heel waardevol geholpen met de methode. Daarom meteen in actie (executie) gekomen. Duurzame waterproductie mogelijk maken, mensen opleiden tot toekomstgerichte professionals, mijn visionaire expertise inzetten voor de creatieve antwoorden en innovatieve oplossingen die je zoekt.”

Onno Kramer, Sr. advisor at Waternet, visiting sr. lecture/prof. at QMUL, tutor at HU-ILC

Waternet is het enige waterbedrijf in Nederland dat zorgt voor de hele waterkringloop. Waternet zorgt voor veilig, schoon en voldoende water. In de natuur en om te drinken. Met het zuiveren van afvalwater, drinkwater en het oppervlaktewater op peil en schoonhouden. Daarnaast werken aan sterke dijken.
Zaken die voor iedereen belangrijk zijn. Maar een rol, waar we nooit bij stilstaan. Het is allemaal zo vanzelfsprekend wat er bijvoorbeeld uit de kraan komt.
Hoeveel soorten water zijn er eigenlijk? Nou…wat denk je?

Drinkwater, zwemwater, oppervlaktewater, grondwater, regenwater, rioolwater. En er moet allemaal wat mee gedaan worden. Voor het behoud van die schamele 700 km brede blauwe bol met water op onze aardbol.

Leren over Water…het kan!

Er is zelfs een heus Drinkwatermuseum. Interessant voor kinderen én volwassenen. Leren over water is leuk en belangrijk. Voor scholen heeft Waternet lespakketten en geeft het gastlessen.

Zonder water is er geen leven

Schoon water is belangrijk voor onze gezondheid en onze toekomst. Daarom maakt Waternet het beste drinkwater. Waternet zorgt dat het afvalwater en hemelwater via riolering wordt afgevoerd. Zuiveren het afvalwater en halen daar weer bruikbare stoffen uit. Wist je dat Waternet het water op de juiste hoogte houdt? En dat de dijken om het water te keren stevig zijn. Waternet houdt de grachten van Amsterdam schoon. Waternet zorgt voor de complete waterkringloop.

Wereld Waternet

Waternet werkt wereldwijd aan water en riolering. Door zelf uitzonderlijk veel kennis te verzamelen over onder meer veilig drinkwater, het afvoeren, zuiveren en vervoeren van afvalwater, schoonhouden van oppervlaktewater, land beschermen tegen overstroming, en kennis te delen met buitenlandse overheden en waterorganisaties.
World Waternet ondersteunt publieke waterorganisaties via langdurige samenwerking met waterorganisaties in meer dan 15 landen in Afrika, Azië en Zuid-Amerika om hun capaciteit te versterken, hun prestaties te verbeteren en hen in staat te stellen een betere dienstverlening te bieden aan meer mensen.

Daarnaast wisselen wij kennis uit onderzoek en innovatie met vooraanstaande waterorganisaties op het gebied van klimaatadaptatie, energietransitie, waterkwaliteit & technologie, circulaire economie, bodemdaling, en data & sensoring. Zo pakken we samen dezelfde uitdagingen aan.
Innovaties van Waternet