In de praktijk: Ducati (Italy), SGN (Scotland), Gold’s Gym (USA)

Categories Case studies 1Posted on

Ducati (Italy)
Groei verkopen met 25%

De Italiaanse motorfabrikant Ducati gebruikte de Bitsing-methode om hun verkoop- en marketinginspanningen te verbeteren. Door zich te concentreren op hun doelgroep, hun waarde-aanbod te verfijnen en een effectiever verkoopproces te implementeren, konden ze hun omzet in slechts één jaar tijd met 25% verhogen.


SGN (Scotland)
Groei klanttevredenheid met 30%

Het Schotse gasdistributiebedrijf SGN gebruikte de Bitsing-methode om onder meer hun veiligheidsrecord en klanttevredenheid te verbeteren. Door de propositie te polijsten, hun veiligheidsprocessen te verbeteren en een effectiever klantenservice-programma te implementeren, konden ze hun veiligheidsrecord met 50% verbeteren en de klanttevredenheid met 30% verhogen.


Gold’s Gym (USA)
Ledenbehoud met 30% vergroten

De Amerikaanse fitnessketen Gold’s Gym gebruikte de Bitsing-methode om het ledenbehoud en de winstgevendheid te verbeteren. Door hun waardepropositie te verfijnen, hun marketingstrategie te verbeteren en zich te concentreren op hun kernboodschap, konden ze het ledenbehoud met 30% verhogen en de winstgevendheid met 25% verbeteren.