Home List

Alweer de 5e druk…

Categories Geen categoriePosted on

…van de #1 managementboek bestseller ‘Bitsing. Garanties voor Groei’ is overal verkrijgbaar. Met alles over een van ’s-werelds populairste doel-bereiks-methode, nieuwe voorbeelden, leerzame interviews van gebruikers.

Bitsing praktijkseminar met grondlegger Frans de Groot

Categories Geen categoriePosted on

Het is ons gelukt om een praktijkseminar met de grondlegger van Bitsing te organiseren, op 29 januari aanstaande. Eindelijk is er weer eentje, na een jaar.

Kun jij niet wachten om de knepen van Bitsing te leren? Schrijf je dan hieronder in.

Online Bitsing-lezing

Categories Geen categoriePosted on

De befaamde Bitsing inspiratie sessie van grondlegger Frans de Groot is nu, dankzij RTL, ook online te bekijken.

Vraag op deze pagina simpelweg de toegangscode aan.

De Bitsing inspiratie sessie is wel de meest leerzame manier om met de Bitsing-methode in aanraking te komen.

In korte tijd vlieg je mee langs de facetten van de methode en zijn modellen. Aan de hand van spectaculaire praktijkvoorbeelden zie je welk resultaat Bitsing teweeg brengt en leer je meteen wat je te doen staat om er ook jouw doelen mee te bereiken.

Doe het vandaag. Vraag die code hier aan want de ene eye-opener na de andere, en de logica waarop de methode gestoeld is zullen je verrassen. En iedereen kan met Bitsing aan de slag gaan!

De inspiratie sessie die RTL heeft uitgezonden toont je niets van wat je al weet, doch alles wat je nog niet weet. Leerzaam, entertaining, inspirerend en zoals gezegd verrassend. Wat wil je nog meer? O ja natuurlijk, je doelen bereiken!

Aan het einde van de online sessie kun je niets anders concluderen dan dat je echt je doelen gaat halen. Zo simpel is het.

Vraag hieronder de link naar de sessie & toegangscode aan.

Veel kijkplezier!

P.S.: de online inspiratie sessie is bedoeld voor ondernemers en niet voor consultants. Voor deze laatste groep zijn andere tools beschikbaar. Ben je een consultant en wil je weten welke tools? Stel dan je vraag via deze pagina.

Jan krediet wint TLN Ondernemersprijs

Categories InspiratiePosted on

Tijdens het TLN Jaarcongres maakte Transport & Logistiek Nederland bekend dat internationale meubel- en keukentransporteur Jan Krediet uit Steenwijk winnaar is van de TLN Ondernemersprijs in de categorie ‘Grote Ondernemingen’.

TLN-voorzitter Arthur van Dijk overhandigde in het bijzijn van minister Melanie Schultz van Haegen de felbegeerde prijs aan algemeen directeur Klaas Slim en commercieel directeur Rogier Stoop.

De jury gaf in het juryrapport aan dat het in meubelen en keukens gespecialiseerde transportbedrijf uit Steenwijk een bedrijf met visie is, waar innovatie en continue verbetering volop aandacht krijgen en het personeel een niet te onderschatten factor is.
Jan Krediet heeft in 2013 een moeilijke situatie doorgemaakt met een faillissement, maar vaart inmiddels een nieuwe koers.

“Geweldig als je na zo’n enorme noodstop met dezelfde ploeg mensen de schouders eronder weet te zetten. Maar dan wel op een andere manier. De motorkap open, systemen eruit, nieuwe systemen erin. Innoveren door nieuwe concepten te bedenken. Iedere dag met en aan je medewerkers werken. Ondanks alles toch je netwerk van de internationale partners van MACH-3000 behouden. Maar bovenal: je doet het met je mensen. Dat is ook wat wij van DEKRA Certification, een organisatie voor onafhankelijke beoordelingen en certificering die voor TLN de bedrijfsdoorlichtingen doet, teruggekoppeld kregen. Zij vonden het bijzonder dat bij de audit bij verschillende onderdelen hele teams aanwezig waren. En dat iedereen kon uitleggen hoe de vork in de steel zit. Echte betrokkenheid dus.

Jan Krediet heeft de TLN Ondernemersprijs 2017 in de categorie Groot met recht verdiend,” aldus juryvoorzitter Walther Ploos van Amstel, lector Citylogistiek aan de Hogeschool van Amsterdam.
Algemeen directeur Klaas Slim in reactie hierop: “We hebben het inderdaad met z’n allen gedaan, onder andere door talenten van de mensen te mobiliseren. Jan Krediet is een bedrijf waar medewerkers net dat stapje harder lopen om de allerbeste dienst op ons vakgebied te kunnen leveren. We zijn dingen anders gaan doen: meer samenwerkingen in de logistieke keten, meer gaan investeren in ICT en dan met name dashboards voor onze klanten.

Maar de belangrijkste succesfactor is toch het zodanig organiseren dat onze mensen al hun talenten zo goed mogelijk kunnen gebruiken. We zijn eigenlijk rasechte hobbyisten, geboren vakidioten die graag die extra mile willen lopen. Daarin zijn we niet te kopiëren. En daar winnen we het op.

Door het personeel nauw bij het proces te betrekken en te sturen op een zestal principes (uit de Bitsing-methode) gaat de onderneming in 2016 het beste financiële resultaat halen sinds de verhuizing naar Steenwijk in 2002.”

De TLN Ondernemersprijs wordt jaarlijks uitgereikt aan bedrijven in de sector transport en logistiek die zich aantoonbaar onderscheiden op ondernemerschap. Alleen TLN-leden met eigen transportmiddelen en/of warehouses, logistieke regisseurs en expediteurs kunnen meedingen naar de TLN Ondernemersprijs die in drie categorieën wordt uitgereikt, te weten kleine, middelgrote en grote ondernemingen. Het in 1924 opgerichte Jan Krediet valt met zijn drie vestigingen, ruim 130 man personeel, circa 100 vrachtwagens die dagelijks voor klanten de weg op gaan, 25.000 m2 warehouse & expeditie en meer dan 15.000 palletplaatsen binnen de categorie ‘Grote ondernemingen’.

Deze bedrijven hebben laten zien dat zij zeer goed presteren in hun omgang met personeel en klanten en hun bovengemiddelde aandacht voor verbeteringen en vernieuwing in hun bedrijf.

De Bitsing agenda

Categories Geen categoriePosted on

De grondlegger van de Bitsing-methode, Frans de Groot is begenadigd spreker. Veelvuldig wordt hij uitgenodigd te spreken op congressen, bij organisaties, bij evenementen en business clubs. Maar ook op universiteiten en hoge scholen.

Als je er een keer bij wilt zijn? Zie hier de aankomende agenda.

Maandag 20 februari, 10.00 -17.00 uur
Opleiding Bitsing in Amsterdam

Dinsdag 7 maart 17.00 – 18.00 uur
Directeuren Vergadering
Collegiale In- en Uitleen Oost
Hotel Van de Valk De Cantharel te Apeldoorn

Donderdag 9 maart 16.00 – 17.00 uur
Bitsing webinar bij Yellow Walnut Amsterdam

Vrijdag 24 maart 12.00 – 13.00 uur
Bitsing inspiratie sessie
Netwerk Beurs Steenwijkerland

Nieuwe gecertificeerde Bitsing professionals

Categories Geen categoriePosted on

Nieuwe gecertificeerde Bitsing professionals

Na een intensieve opleiding en praktijktraining heeft The Bitsing Company (het Bitsing adviesbedrijf van de grondlegger van de Bitsing-methode, Frans de Groot) met trots weer twee organisaties het certificaat ‘professioneel Bitsing adviseur en coach’ gegeven.

Bert van den Hurk met zijn consultancybureau ‘Blauwe banaan’.

blauwebanaan@outlook.com

Linkedin: https://www.linkedin.com/in/bert-van-den-hurk-a7811692/

Alexander Faber van Faab Consultancy

alexander@faabconsultancy.nl

Linkedin: https://www.linkedin.com/in/alexanderfaber/

Bert en Alexander zijn persoonlijk opgeleid en getraind door Frans de Groot. Een certificering betekent dat de gecertificeerde volwaardige Bitsing adviezen kan geven, volgens de richtlijnen die The Bitsing Company daaraan stelt, en in staat is om bedrijven, organisaties en andere instellingen probleemloos te helpen bij het implementeren van alle facetten van de Bitsing-methode, met als onderliggende taak opdrachtgevers bij hun ambitieuze groei-doelen te brengen.

Kostenloze leerzame Bitsing inspiratiesessie

Ter kennismaking geven Bert en Alexander kostenloos een Bitsing Inspiratiesessie van een uur. Schroom niet om een van hen een email te sturen. Ze staan in de startblokken om bij je langs te komen en de ene na de andere verrassende eye-opener met je te delen.

Don’t miss Frans de Groot discussing the management model that seamlessly helps people reach their goals

Categories Geen categoriePosted on

Don’t miss Frans de Groot discussing his book, The Seven Laws of Guaranteed Growth, and the management model he created that seamlessly helps people reach their goals on this episode of #BestSellerTV.

http://bit.ly/BSTV_deGroot 

NEW YORK, NOVEMBER 2017 (GLOBE NEWSWIRE) — Best Seller TV, the only show dedicated to covering today’s best-selling business books on C-Suite TV, is announcing its November lineup featuring in-depth interviews with leading business authors Frans de Groot, author of The Seven Laws of Guaranteed Growth: BITSING: The World’s First Business Management Model that Guarantees Success  Deirdre Breakenridge, author of Answers for Modern Communicators: A Guide to Effective Business Communications, Stacey Alcorn, author of Reach! Dream, Stretch, Achieve, Influence, and Sylvie di Giusto, author of The Image of Leadership: How leaders package themselves to stand out for the right reasons.

Frans de Groot, author of The Seven Laws of Guaranteed Growth: BITSING: The World’s First Business Management Model that Guarantees Success, talks about a management model he created that seamlessly helps people reach their goals – personally or professionally. The book is about profitability, growth and for anyone looking to increase their bottom line results. De Groot is a strong believer in the power of communications and how it is capable of making or breaking things. He reveals his ‘secret sauce’ by defining “BITSING” and the big companies who have used his methodology to increase their profits and margins.

http://bit.ly/BSTV_deGroot 

Voldoet jouw organisatie aan de 7 wetten voor gegarandeerde groei?

Categories InspiratiePosted on

In een periode van meer dan twintig jaar heb ik honderden bedrijven, organisaties, instellingen en personen, die allemaal mijn BITSING-methode hebben ingezet, gevolgd bij het behalen van hun doelen.

Door te meten, te leren, te optimaliseren en door de vele praktijkcases en de samenwerking met hogescholen en universiteiten (Bitsing is onderdeel van het door de Europese Commissie gefinancierde European Master Program, waarin vier gerenommeerde Europese universiteiten deelnemen) kon ik alle successen en mislukkingen in kaart brengen en zien wat werkte en vooral wat niet werkte.

En wat bleek?

Gedurende het bestuderen van de BITSING-activiteiten kwam er telkens een aantal naar voren die probleemloos hun doelstellingen haalden en waarvan er enkele zelfs explosief groeiden, soms met het precieze magische percentage van 300. Ze hadden een zevental dingen gemeen.

Het geheim van succes

Met deze 7 revolutionaire inzichten ontdekte ik het geheim van onherroepelijk succes. Dat er zeven wetten ten grondslag liggen aan het probleemloos en versneld bereiken van doelen. Ik heb die wetten vertaald naar een zevental tijdloze factoren en heb ze de ‘zeven Bitsing-principes’ genoemd.

Volg ze, leg het denken en doen van je organisatie en vooral van je medewerkers langs de zeven wetten en succes bij het behalen van je doelen is verzekerd. In hoeverre voldoe jij aan de zeven wetten?

Ik heb hier een de checklist voor je!

Wet 1. Neem je altijd een continuïteits-doel als richtpunt?

Continuïteit wil hier zeggen dat je organisatie blijft voortbestaan in de huidige vorm (dus niet krimpt) en daarop voortbouwt. De meeste organisaties streven doelen na die niet in staat zijn de continuïteit te waarborgen. Dat zijn ‘foute doelen’. Ik noem ze gekscherend ook wel eens ‘doel-shit’. Vaak zijn het strategieën of taken, maar zeker geen doelen. Denk aan kostenbesparingen, het schrappen van banen, introductie van nieuwe producten en diensten, nieuwe markten bewerken, bedrijfsovernames, stimuleren van verkopen, uitbreiding dienstverlening, marketing gerelateerde doelen. Om er enkele van de vele tientallen foute doelen te noemen. Geen van deze ‘foute doelen’ geven de garantie dat je in luxe kunt voortbestaan of daarmee groeit.

De organisaties waarmee ik met de Bitsing-methode aan de slag ben gegaan en die daarmee exponentieel groeiden – sommige met 300% – namen unaniem een financieel, bijna altijd omzetdoel met groei als startpunt.

Wat is jouw ambitieuze omzetdoel met groei voor de komende maanden en 2016? Is dit omzetdoel als richtpunt genomen bij alles wat iedereen vandaag in je organisatie denkt en doet? Ook bij wat je nu doet?

Wet 2. Wees zeker dat je je doel altijd bereikt door te focussen op harde financiële feiten.

De meeste afwegingen die binnen een organisatie worden gemaakt zijn gebaseerd op aannames, op het denken van de betrokken mens. Niet op feiten. We doen maar wat, in de hoop dat iets werkt. Meestal werkt het niet. Het zijn echter de feiten die waar zijn en daarmee in staat zijn je de juiste keuzes te laten maken. Baseer je keuzes en de focus van je organisatie om te beginnen op feiten en gooi alles wat op aannames is gestoeld in de prullenbak.

Vervolg met de vraag “op wat voor feiten dien ik mijn keuzes te baseren?”. Het antwoord daarop is even logisch als simpel, namelijk ‘financiële’ feiten. Als je een financieel doel (omzet en groei) hebt te behalen dan dienen de keuzes en focus van je organisatie gebaseerd te zijn op financiële feiten.

In hoeverre is het financieel feitelijk onderbouwd – en weet je daarmee zeker – dat je je financiële doel, bijvoorbeeld groei-omzet haalt als je winkels gaat re-stylen? Of als je je sales-mensen aanzet tot het maken van afspraken? Of als je de verkopen gaat stimuleren met een kostbare campagne? Of als je die innovatie keihard gaat introduceren? Kijk naar waar de focus van je organisatie vandaag op ligt en controleer of deze keuze op financiële feiten is gebaseerd en daarmee feitelijk leidt tot groei-omzet…is de huidige focus feit of hoop?

Wet 3. Is de bewerking van je markten onverslaanbaar?

Als je onverslaanbaar bent dan geef je anderen het nakijken. In hoeverre is de wijze waarop je de markten en doelgroepen benadert kopieerbaar? Als je namelijk kopieerbaar bent, dan ben je nogal verslaanbaar.

Zorg dat je ‘niet kopieerbaar’ (een begrip uit de Bitsing-methode) met je markten en doelgroepen communiceert. Ik heb hier wat voorbeelden van organisaties die zich wel heel erg kopieerbaar positioneren: ‘ABN AMRO. De bank anno nu’…laten we het hopen. ‘Blokker. Fijn dat we er zijn’…communiceren we hier een probleem? ‘Aegon. Eerlijk over later’…zei de grootste woekeraar van Nederland. ‘KLM. Een reis vol inspiratie’…ok dan. ‘Albert Heijn. 1.000 artikelen in prijs verlaagd’, ‘Dirk is de goedkoopste altijd’, C1000. De goedkoopste van Nederland’, ‘Jumbo. Laagste prijsgarantie’, ‘Lidl. De hoogste kwaliteit voor de laagste prijs’…say no more.

Alleen als je niet-kopieerbaar bent win je de strijd en kun je het continuïteits-doel van je organisatie behalen.

Wet 4. Haal je alles uit iedere persoon in je doelgroepen?

Je hebt mensen nodig bij wie je jouw financiële continuïteits-doel, je groei-omzet gaat halen. Die mensen komen uit een doelgroep (zie wet 2: is die doelgroep financieel feitelijk bij jou de juiste?) en die worden en blijven niet zomaar klant.

Dat heb je vast zelf al ervaren toen je een fraai aanbod deed en er slechts een enkeling (en niet allen) op in wilde gaan. Dat komt omdat niemand hetzelfde is, denkt en doet, maar je wel iedereen benaderd hebt met 1-en dezelfde boodschap. Omdat niemand hetzelfde is, is het evident dat je een mix van verschillende acties op je doelgroepen moet loslaten om iedereen te bereiken en te raken.

Ben je er 100% zeker van dat de mix van activiteiten van jouw organisatie (als die mix er is) echt iedereen, ja iedereen raakt? Een tipje van de Bitsing-sluier: je organisatie moet op zes activiteiten focussen om alles uit iedere persoon in je markten en doelgroepen te halen.

Wet 5. Realiseer je louter effectieve activiteitenprogramma’s, extern en intern?

Je kunt nog zulke goede plannen hebben, met een slechte uitvoering lopen ze allemaal uit op een debacle. Ik heb er zelf vele jaren over moeten doen voordat ik doorhad wat een goede uitvoering van een plan eigenlijk inhoudt. Het gaat te ver om hier over uit te wijden. We zullen elkaar persoonlijk moeten spreken om je dat uit te leggen. Wel heb je onder wet 4 gelezen dat je altijd een mix van zes programma’s met je organisatie dient uit te werken. Geen enkel van deze programma’s heeft hetzelfde effect, dus ook niet dezelfde inhoud en boodschap.

Alleen als je het juiste programma op iemand loslaat, kan het effectief zijn werk doen en bereik je je continuïteits-doel. Als jouw programma’s een beter resultaat oplevert dan dat je ervan had verwacht zijn ze effectief in orde, en als ze dan gezamenlijk jouw continuïteits-doel doen realiseren zijn ze perfect. Is dat momenteel ook zo?

Wet 6. Voorspel je de resultaten van activiteiten alvorens ze in gang te zetten en uit te rollen?

Op de website van de uitgever van mijn boek ‘Bitsing. Garanties voor Groei’
(Bertram+De Leeuw) staat een hele fraaie quote: ‘Het is een geweldig gevoel als je van tevoren weet dat je altijd je doelstellingen zult gaan halen’.

Dat is wat je met de Bitsing-methode doet, het vooraf voorspellen van de resultaten van al de keuzes en activiteiten van je organisatie en medewerkers in het bijzonder. Daardoor ben je er altijd zeker van dat je succesvol je doelen bereikt.

Als je van te voren inzicht in de resultaten hebt, stelt je dat in staat om rustig te slapen en om bij te sturen.

Wat zo mooi is aan de Bitsing-methode, is dat je ook kunt voorspellen dat iets niet het beoogde resultaat gaat opleveren, zoals de methode het Fyra-debacle heeft voorspeld. (zie ook het blog ‘Hoe de Bitsing-methode het Fyra-debacle voorspelde‘)

Ben jij in staat om de resultaten van al de keuzes en activiteiten van je organisatie te voorspellen?

Wet 7. Ben je verzekerd van financieel rendement?

Heb je wel eens betaald voor iets waarvan je niet wist of je het ook zou krijgen? Ik acht de kans erg klein. Het oogt nogal vreemd dat je bij de bakker een brood bestelt, er keurig voor betaalt en vervolgens zonder brood de deur uitloopt. En toch gebeurt het dagelijks, in vrijwel elke organisatie. Er wordt geïnvesteerd zonder de zekerheid dat je het dubbel en dwars terug verdient.

In hoeverre ben jij in staat het financieel rendement van je activiteiten vooraf te voorspellen en kun je als gevolg minder geld aan die activiteiten besteden dan dat ze zullen opbrengen? Zelfs € 10 is al teveel als je het risico loopt er niets voor terug te krijgen.

De Bitsing-methode

Alles over de Bitsing-methode en zijn modellen vind je onder meer in de nummer 1 managementboek bestseller ‘Bitsing. Garanties voor Groei’

Maar schroom niet om mij te contacten als je de ‘ins & outs’ van de Bitsing-methode en zijn zeven wetten en modellen een keer wilt beleven. Je kunt het ervaren tijdens een van mijn Bitsing-lezingen. Het is kosteloos.

Immers, iedereen verdient het om zijn doelen te bereiken en gelukkig te zijn (en vooral lekker zorgeloos te slapen)

Bitsing bedrijven

Categories Geen categoriePosted on

De stand van zaken
Iedere week laat een random selectie van tien bedrijven, organisaties en instellingen in binnen en buitenland zien waar ze staan met hun eigen Bitsing implementatie.

Nummer 19 in de Bitsing Top 100
VGZ
Fase 4. Doel bereiken: met de uitvoering van het Garantieplan en de uitrol van externe en interne Bitsing-programma’s.

 

 

Nummer 10 in Bitsing Top 100

Kröller Boom
Fase 10. Continueert voor het derde opeenvolgende jaar: uitvoering van het Garantieplan 2017 met de uitrol van externe en interne Bitsing-programma’s.

 

 

Nummer 75 in de Bitsing Top 100
EPI Group
Fase 2. Validatie: de afronding van het Bitsing Garantieplan.

 

 

 

Nog geen plek in de Bitsing Top 100
Beercoo Schoonmaakgroep
Fase 1. Analyse: Bitsing Basisplan afgerond.

 

 

Nummer 33 in de Bitsing Top 100
Kennis Transport
Fase 3. Optimalisatie: realisatie van Bitsing-programma’s (Kennis Transport staat vlak voor de uitrol).

 

 

Nummer 21 in de Bitsing Top 100
De Klerk & Vis Gerechtsdeurwaardersgroep
Fase 3. Optimalisatie: realisatie van Bitsing-programma’s (Kennis Transport staat vlak voor de uitrol).

 

 

 

Nummer 1 in de Bitsing Top 100
Saint Gobain Weber Beamix
Fase 10. Continueert voor het derde opeenvolgende jaar: uitvoering van het Garantieplan 2017 met de uitrol van externe en interne Bitsing-programma’s.

 

 

Nummer 92 in de Bitsing Top 100
Prescan
Fase 2. Validatie: de afronding van het Bitsing Garantieplan.

 

 

Nummer 50 in de Bitsing Top 100
Gevierdales onderdeel van de Rensa groep
Fase 3. Optimalisatie: realisatie van Bitsing-programma’s (Kennis Transport staat vlak voor de uitrol).

 

 

Nummer 14 in de Bitsing Top 100
Mkbasics.nl
Fase 4. Doel bereiken: met de uitvoering van het Garantieplan en de uitrol van externe en interne Bitsing-programma’s.