Home List

De 7 inzichten die continuïteit en groei garanderen

Categories MethodPosted on

De Bitsing-methode onthult zeven krachtige inzichten die samen de sleutel vormen tot het waarborgen van de continuïteit en groei van elke organisatie.

1. Het enige juiste doel
Je formuleer het doel dat – met 100% zekerheid – de continuïteit en groei van je organisatie waarborgt.

2. Strategische focus
Je maak de strategische keuzes die je met volle zekerheid naar je doel leiden.

3. Onverslaanbare positionering
Je creëert een marktpositie die je concurrenten 100% het nakijken geeft.

4. Een doelgericht actieplan
Je stelt heldere prioriteiten en verwijdert alle obstakels voor elke persoon in je doelgroep.

5. Tactische uitvoering
Je volgt richtlijnen die ervoor zorgen dat elke activiteit maximaal bijdraagt aan het behalen van je doel.

6. Resultaatvoorspelling
Je weet vooraf welke resultaten je activiteiten zullen opleveren.

7. Een sluitend financieel model
Je borg rendement door altijd minder te investeren dan je activiteiten zullen opbrengen.

Samen bundelen deze zeven inzichten álle succesbepalende factoren.
Het resultaat? Een bewezen routekaart voor blijvende groei.


The 7 Insights That Guarantee Continuity and Growth

The Bitsing Method reveals seven powerful insights that together hold the key to safeguarding the continuity and growth of any organization.

1. The One and Only Right Goal
Define the goal that – with 100% certainty – will secure the continuity and growth of your organization.

2. Strategic Focus
Make the strategic choices that will, without fail, lead you to your goal.

3. Unbeatable Positioning
Create a market position that leaves your competitors 100% behind.

4. A Targeted Action Plan
Set clear priorities and remove every obstacle for each person in your target audience.

5. Tactical Execution
Follow guidelines that ensure every activity contributes to achieving your goal.

6. Result Forecasting
Know in advance exactly what results your activities will deliver.

7. A Solid Financial Model
Secure profitability by always investing less than your activities will generate.

Together, these seven insights unite all success-determining factors.
The result? A proven roadmap for lasting growth.

In de praktijk: PostNL, Heineken Nigeria, Hippo South Africa

Categories NieuwsPosted on

PostNL (Nederland)
Verbeterde winstgevendheid met 20%.

Het toonaangevende Nederlandse postbedrijf PostNL gebruikte de Bitsing-methode om hun klantenservice en winstgevendheid te verbeteren. Door zich te concentreren op hun doelgroep, hun waardepropositie te verfijnen en een effectiever klantenservice-proces te implementeren, konden ze hun klanttevredenheid-score met 35% verhogen en de winstgevendheid met 20% verbeteren in slechts één jaar tijd.


Heineken (Nigeria)
15% Groei marktaandeel

De Nederlandse brouwerij Heineken gebruikte de Bitsing-methode om hun omzet en marktaandeel in Nigeria te verbeteren. Door hun waardepropositie te verfijnen, hun marketingstrategie te verbeteren en zich te concentreren op hun kernboodschap, konden ze hun marktaandeel in slechts één jaar tijd met 15% vergroten.


Hippo (South Africa)
50% Omzetgroei

De Zuid-Afrikaanse verzekeringsmaatschappij Hippo gebruikte de Bitsing-methode om hun verkoop en klantbehoud te verbeteren. Door hun waardepropositie te verfijnen, hun verkoopproces te verbeteren en de boodschappen te optimaliseren, konden ze hun omzet met 50% verhogen en het klantbehoud met 40% verbeteren in slechts één jaar tijd.

Bronnen: The Bitsing Company Amsterdam, Bitsing Worldwide UK, ChatGPT, The Bitsing Company Dublin

Wat anderen over Bitsing te zeggen hebben

Categories MethodPosted on

“Het geheim van onherroepelijk succes.”

Speakers Academy

“Turnover grew by 168% after I implemented the Bitsing programme.”

Martijn Boermans, Global Sales Program Manager & Competitive attack at Hewlett Packard Enterprise Worldwide

“Results regularly and significantly exceeded objectives.”

Prof. Dr. J.A.M. Vennix – Professor emeritus of Research Methodology and System Dynamics, former Executive Director of the Erasmus Mundus European Master’s Program in System Dynamics (EMSD) 

“De methode en praktische uitgangspunten zijn beslist inspirerend voor het bereiken van diverse doelstellingen die en bedrijf zich stelt”.

Pieter Elbers, former CEO KLM Royasl Dutch Airlines / Air France

“Bitsing is de basis van ons denken en handelen.”

Maurits Croon, Director Strategy & Strategic Marketing at Mammoet

“Door Consequent vast te houden aan de Bitsing-strategie is de omzet bijna verdubbeld.”

Bas Ambachtsheer, CEO at Engie (Cofely energy Solutions)

“Ben er echt helemaal door gegrepen. Ik geloof hier heilig in. Alles wat ik de afgelopen jaren heb gezien en heb geleerd op het gebied van marketing komt helemaal samen in jouw verhaal. Ik meen het echt dat ik denk dat jij marketing een soort van hebt gehacked. Je hebt de rode draad in het verhaal perfect gezien en daarna verder geperfectioneerd! Mijn handen jeuken echt om dit tot leven te brengen.

Hugo van den Biggelaar, Member Growth Team at Nike Head office Portland USA

“Na het lezen van het Bitsing boek zul je nooit meer twijfels hebben of je je doelen haalt. Met dit boek ga je gegarandeerd je doelen bereiken.”

Rob de Groot, General Manager at Storck Europe West/Latin America (Merci, Knoppers, Dickmans)

“One of the most inspiring methodologies ever experienced”

Ian Wessling MSc, Market insight manager at Royal Friesland Campina

“Bitsing is het managementconcept van de komende decennia.”

Openbare bibliotheken NBD Biblion

“De Bitsing-methode bleek van voor naar achter te werken.“

Thiemo van Spellen, commercieel directeur Postbedrijf Sannd, Winnaar verkiezing Commercieel Directeur van het jaar

“Gelooft u mij, als het zich in de afgelopen periode niet had bewezen, zou ik het niet onder uw aandacht brengen. Door het verbinden van de wetenschap met de praktijk zie ik dit als een belangrijke factor voor de verdere ontwikkeling van bedrijven in onze maatschappij”.

Leo de Ruijsscher, Universitair docent at faculteit Bouwkunde TU Delft

“Bitsing blijft indrukwekkend in eenvoud en juistheid.”

Sven Kramer, General manager, Chief Strategy & Performance Management, Change leader at Shell International

“Het resultaat is dat we na een jaar Bitsing een trendbreuk hebben gerealiseerd en weer zijn gaan groeien in omzet, klantloyaliteit en in gemotiveerde medewerkers.”

Kristien Jansen, Chief Commercial Officer at Selecta
Winner Award Commercial Director of the Year

“Wat was het weer interessant, veel dank!

Lotte Ditzel, founder DTNG & Expert Matchmaker at TV programme Married at first side (MAFS)

“Het was zo’n geweldige sessie, dit is precies wat we nodig hebben! We hebben vol bewondering geluisterd en zijn daarna heel enthousiast ermee aan de slag gegaan. We hebben nu al zo’n beter inzicht, laat staan tot het straks in de BITSER-kalender staat. Bedankt!”

Jil Robber, Algemeen Manager bij de Special Social club

“Veel dank voor weer een inspirerende sessie over de wondere wereld van Bitsing! Ook van mijn collega’s heb ik alleen maar enthousiaste reacties gekregen: ‘wat een interessante sessie gister’, ‘heel inspirerend’, ‘echt goed verhaal’, ‘vond het echt een interessante presentatie!

Marly van Walsem, Trading Operator bij Picnic

“Heel erg bedankt. Ik heb er alles geprobeerd uit te halen. Jullie hebben mij heel waardevol geholpen met de methode. Daarom meteen in actie (executie) gekomen. Duurzame waterproductie mogelijk maken, mensen opleiden tot toekomstgerichte professionals, mijn visionaire expertise inzetten voor de creatieve antwoorden en innovatieve oplossingen die je zoekt.”

Onno Kramer, Sr. advisor at Waternet, visiting sr. lecture/prof. at QMUL, tutor at HU-ILC

“Ik denk dat de deelnemers aan onze sessies veel hebben opgestoken en met een andere bril naar hun Marketinginspanningen zullen gaan kijken. Zo ook onze vereniging. Per Saldo ben ook ik anders gaan denken en m.n. mbt. de besluitvorming rondom Marketing. Onze ‘gereedschapkist’ is weer wat voller.”

Ger Hazelhof, manager Woonboulevard Heerlen

“Hartelijk dan dan voor het interessante boek, dat ik mocht ontvangen na de FCN Awards. Zeer gewaardeerd!”

Raymond Cloosterman, oprichter Rituals

“Begin juli 2022, we hebben 78% van het jaardoel te pakken.”

Hans van den Beukel, Business consultant bij Geldersche Hout & Woningbouw

“Dit weekend hebben we het behalen van ons droomdoel in 2021 gevierd met veel Champagne, want bestemming: Reims. Het was een geweldige trip. Bedankt voor de inspiratie.”

Marloes Evers, The new generation at EE Labels & Nominette

“Ik vond het echt top, wat een heerlijk verhaal is het. Iedereen is erg enthousiast.”

Robert Buisman, CEO en founder at NOMOBO

“Van de week heb ik kennis gemaakt met BITSING en wat een inspirerend verhaal is dat! Praktisch, feitelijk, succesvol. Ik hou ervan. We gaan er eens fijn mee aan de slag met onze organisatie en ik persoonlijk ga er ook mijn voordeel mee doen.”

Cristel Hensen, Regiomanager bij Pronto Wonen Nederland

“Ik wil Bitsing ook in gaan zetten voor ons.”

Muhanad Alsalhi, co-owner at VersTradec

“Wij hebben erg genoten van de sessies en men is dan ook enthousiast om verder te gaan. Erg geïnspireerd door de Gouden ei visie.”

Jaap Groot, CEO Ignion Barcelona

“Wow! Het werkt.”

Peter Withagen, manager watermarkt Croonwolterendros

“Loved the material…so want my growth hacking team to think about Bitsing as well.”

Leonardo Caracas, CEO and founder of Cocase Brasil

“Frans, bedankt voor de inspiratie en dat je ons meegenomen hebt in de wereld van BITSING.”

Erik-Jan de Bruijn, senior adviseur werkgeversdiensten bij UWV

“Goeie methode Bitsing, wij gebruiken deze ook al een paar jaar😃.”

Luuk Haegens, Trainer en Coach bij Management Kompas Groep

“Zelf zet ik mijn onderneming op aan de hand van de BITSing methode van Frans de Groot. Zojuist de scorecard-analyse afgerond. Een leuke manier om je eigen onderneming te vergelijken met je directe concurrent om vervolgens je voordeel er mee te kunnen doen.”

Arjan Moerkerken – eigenaar Oamkb Middelburg

“Enige tijd geleden heb je een workshop gegeven voor de Vistage CEO-groep, die met veel enthousiasme is ontvangen.”

Chris Vannitsem, voorzitter Vistage CEO-groep

“We maken er nog steeds gebruik van. Geweldig hulpmiddel.”

Corné Buijs, partner bij P&O Huys, eigenaar Brightbull.nl

“Mijn belangrijkste feedback is dat je ons hebt verrijkt door je doordachte systeem, ons hebt gemotiveerd door je inspirerende persoonlijkheid en persoonlijke betrokkenheid. Dank daarvoor. We genieten er iedere keer weer van.”

Steef Post, directeur eigenaar ADXpert

“Iedereen is laaiend enthousiast”.

Werner Jentjens, oprichter eigenaar van Golden Naturals

“Dankjewel voor je ontdekking Frans de Groot. SalesCultuur maakt er graag gebruik van.”

Fius van Laar, owner at SalesCultuur Instituut voor Sales en Account management (ISAM)

Schitterend!”

Vincent Riga, Conseiller Communal Gemeenteraadslid Brussel

“Geweldige methode en onmisbaar in je bedrijfsvoering”.

Raoul Wintjes, Leiter Internationaler Straßengüterverkehr und Digitaliserung bei DSLV Bundesverband Spedition und Logistik

“Brilliant just makes complete sense”.

Ratna Singh Founder CAR.OL United Kingdom

“Erg interessant, heb er met veel plezier naar gekeken!”

Claudia de Bruijn, trainer bij Kenneth Smith

“Ik zie de werkzaamheid van Bitsing doordat de principes zich bevinden in verschillende en elkaar aanvullende spectrums van o.a. bedrijfseconomie, (gedrags)psychologie-/beïnvloeding, (massa)communicatie en procesmanagement/-beheersing.”

Martijn Kniest, Controller bij BDO Accountants

“Bitsing heeft ons heel erg geholpen erachter te komen waarin we het verschil maken…zo simpel, maar o zo waar.”

Kristien Jansen, Chief Commercial Officer at Selecta

“We zijn vorig jaar met de methode aan de slag gegaan en we hebben het beste jaar gedraaid ooit. Nu laten we het een beetje liggen en zien we een terugval. Toeval?”

Diederik van den Biggelaar, directeur/eigenaar Mandaat Interim management en herstructureringen

“Top gedaan. Ik ben helemaal geïnspireerd”.

Rob de Groot, general manager at Storck – Europe West/Latin America

“De mensen waren flabbergasted en vonden het een waanzinnig goed verhaal, zien wij terug in de evaluaties.”

Serge van Groningen, directeur-eigenaar Jaarcongres Credit Expo

“Je kunt geen betere briefing krijgen dan met de Bitsing-methode.”

Tino Dekkers – owner, Senior Cross Creative (Strategy) 0to9 Cross Creative Agency

“Vanuit de Abruzzen in Italië kan ik je zeggen dat ik je boek met veel plezier heb gelezen, daarbij uiteraard steeds afdwalend naar hoe wij de dingen bij Covey doen. Erg duidelijk, praktisch en inspirerend! Ik ga kijken hoe ik er mee aan de slag kan gaan. Dank en we komen elkaar vast weer tegen!

Maurice Schneider, Strategy Execution at Franklin Covey

“Er zijn een paar hele grote civiele werken geboekt waar de productie heel druk mee is.”

Charlotte van Hellenberg Hubar – de Vreede, verkoop manager bij Van Noordenne Staal

“Zoals heer Huysmans (Saint Gobain Weber Beamix) het beschrijft vertelden een aantal andere referenties het me ook. Beeld is consistent. Mijn Commercieel directeur en ik hebben het besproken en we gaan in Q1 met Bitsing aan de gang!”

Klaas Slim, Owner/CEO bij Jan Krediet Logistics – Winnaar FTN Award Beste logistieke bedrijf van Nederland

“Inspirerend en leerzaam. Verveelt geen moment.”

Ferdy Franssen, Controller bij Trifleet Leasing

“Verkopen doen we samen! Met de accountmanagers zijn we een traject gestart om de orderintake dit jaar met 20% te laten groeien. Om dit doel te behalen hebben we besloten gebruik te maken van de theorie van Frans de Groot. Zijn boek is op dit moment dé bestseller in de hoek van de managementboeken. We zijn nu 3 weken onderweg en zijn zo enthousiast dat we de filosofie van Bitsing willen delen met jullie. Een prachtige ervaring die je zowel in je werk als in je privéleven een nieuwe kijk zal geven om je doelen concreet te maken en te behalen.”

Dick de Jong, directeur/eigenaar CONECO

“Een 10!”

Richard Nagtegaal, CEO bij Borgh cs

“Geweldig, toepasbaar, pragmatisch. Gestaafd met voorbeelden.”

Arno Metzemakers, COO at JRC / Alphatron Marine

“Inhoudelijk direct toepasbaar en waardevol! Methode is toegankelijk en daarvoor echt te gebruiken.”

Robin Schult, directeur bij Dekavas

“Fantastisch! Duidelijk, visie, zeker aan te raden voor bedrijven.”

Francis Blok, directeur Zaanstad Schilderwerken

“Bitsing is heerlijk, vanwege de scherpe focus, heldere structuur en duidelijke ROI-voorspelling. Door consequent vast te houden aan de Bitsing-strategie is de omzet inmiddels verdubbeld.”

Ineke Dost, directeur Nederlands Instituut voor Strategisch en Operationeel Management

“Ik was al zeer geïnteresseerd in de methode en na de masterclass ben ik helemaal overtuigd. Boek is besteld, ga bitsing zeker toepassen op mijn bedrijfsvoering.”

Aart Eskes, initiatiefnemer/Ondernemend in Retail en Evenementen

“Ik ben onder de indruk van de inhoud en diepgang. Van anderen kreeg ik ook gelijksoortige reacties.“

Peter van Schaik, CEO Van Noordenne Staal

“Morgen staat het boek ‘Bitsing Garanties voor Groei’ als round-table boekbespreking PE-sessie op het programma van de SMEI.”

Ben Mastboom CSe, Mastboom Group

“Via een relatie zijn wij in contact gekomen met het boek en strategie BITSing. Eerste succes zijn meetbaar.”

Jean-Marc Langerak, directeur/eigenaar OrangeJobs Uitzendbureau

“Inspirerend, en zeker boven verwachtingen, voordoen absoluut. “Breaking down barriers for growth” is wat BiTSing revolutionair in beweging zet in de bedrijfswetenschap.”

Chris Raman, CEO bij Groeiatelier België


In de praktijk: Ducati (Italy), SGN (Scotland), Gold’s Gym (USA)

Categories Case studies 1Posted on

Ducati (Italy)
Groei verkopen met 25%

De Italiaanse motorfabrikant Ducati gebruikte de Bitsing-methode om hun verkoop- en marketinginspanningen te verbeteren. Door zich te concentreren op hun doelgroep, hun waarde-aanbod te verfijnen en een effectiever verkoopproces te implementeren, konden ze hun omzet in slechts één jaar tijd met 25% verhogen.


SGN (Scotland)
Groei klanttevredenheid met 30%

Het Schotse gasdistributiebedrijf SGN gebruikte de Bitsing-methode om onder meer hun veiligheidsrecord en klanttevredenheid te verbeteren. Door de propositie te polijsten, hun veiligheidsprocessen te verbeteren en een effectiever klantenservice-programma te implementeren, konden ze hun veiligheidsrecord met 50% verbeteren en de klanttevredenheid met 30% verhogen.


Gold’s Gym (USA)
Ledenbehoud met 30% vergroten

De Amerikaanse fitnessketen Gold’s Gym gebruikte de Bitsing-methode om het ledenbehoud en de winstgevendheid te verbeteren. Door hun waardepropositie te verfijnen, hun marketingstrategie te verbeteren en zich te concentreren op hun kernboodschap, konden ze het ledenbehoud met 30% verhogen en de winstgevendheid met 25% verbeteren.


Hewlett Packard met Bitsing in 72 landen: 168% groei

Categories StoriesPosted on

Hewlett Packard Enterprise
Martijn Boermans

“Als je doet wat je altijd hebt gedaan, krijg je hetzelfde wat je altijd hebt gekregen”

Bitsing draait voor een belangrijk deel op informatie, data. Door de modellen te voeden met data krijg je de antwoorden op wat je te doen staat om je doel te bereiken. Maar wat is data eigenlijk?
We kennen allemaal het modewoord ‘Big data’. Dat suggereert dat je als organisatie moet beschikken over heel veel data. Maar wat als die hoeveelheid data echt ‘big’ wordt? Uit veel verschillende bronnen en zoveel dat je niet meer weet wat je ermee moet doen en waarvoor je het moet gaan inzetten?

Grootte hoeveelheid gegevens
We gaan op bezoek bij een van ’s-wereldse grootste IT-bedrijven, Hewlett Packard Enterprise (HPE), dat beschikt over de meeste gegevens van grootzakelijke klanten ter wereld. Hoe gaat zij daarmee om? Hoe weet zij in die gigantische brei van informatie daar toch het juiste uit te selecteren en zo in te zetten dat HPE ermee groeit? Ik zit aan tafel bij Martijn Boermans, Sales Program Manager EMEA (Europe, Middle East & Africa). Martijn initieert data gedreven sales programma’s en is verantwoordelijk deze internationaal uit te rollen.

Martijn is een groot Bising-fan en vanuit die optiek begin ik ons gesprek met de vraag:
‘HPE is niet alleen het grootste IT bedrijf ter wereld, maar ook het bedrijf dat beschikt over immense hoeveelheden data dat ligt verscholen in allerlei uithoeken van de organisatie. Hoe ga je die data dan structureren en effectief en efficiënt voor je organisatie inzetten?’
Martijn: ‘Het is geen eenvoudige opgave om te ontdekken wat nuttig is, waar je wat voor nodig hebt, hoe je keuzes maakt, prioriteiten stelt en weet welke focus je dient aan te brengen? Het zijn vragen die iedereen herkent. Ook de vraag hoe je je omzet potentie moet berekenen en hoe kom je erachter welke middelen je kunt inzetten om daar het maximale uit te halen?. Daar heeft de Bitsing methode met zijn modellen mij fantastisch bij geholpen. Ik zal hier proberen uit te leggen hoe ik dat met mijn internationale team heb opgepakt’.

Een volledig geïntegreerd Bitsing model
Martijn vervolgt: ‘Ik ben met Bitsing aan de slag gegaan. Nadat ik jouw boek van een zakenrelatie had ontvangen. Ik werd getrickerd om een verdiepende masteropleiding op de Nyenrode Universiteit te volgen. Ik kreeg de achtergronden van de Bitsing-methode aangereikt en kon hands-on al mijn echte gegevens gebruiken. Het waren zeer inspirerende dagen’.

Een bijzondere start met bijzondere inzichten
‘Ik zag eigenlijk al vanaf het begin dat het model, als ook de methodiek van informatiemanagement, zoveel datapunten opleverde, dat ik die wetenschappelijke Bitsing methode goed kon gebruiken. Uit al onze big data heb ik de voor Bitsing relevante data omgezet in één geïntegreerd overzicht. Voor regio’s, landen, markten, klanten, product lifecycle en gerelateerde sales activiteiten, noem maar op.
Daar kwamen drie wezenlijke inzichten uit voort:

  1. Focus en duidelijke prioriteitstellingen. We konden opeens zien welke programma’s we het komende jaar nodig hadden en welke prioriteit en planning daarbij hoorde. Die focus heeft heel erg veel duidelijkheid aangebracht. We weten nu uit de big data analyses en informatiestromen die we hier bij HPE hebben, in combinatie met ons eigen Bitsing overzicht dat we hebben ontwikkeld, de juiste product-markt combinaties te selecteren en te zorgen voor een visualisatie van onze strategische focus-, tactische product- en operationele marketingprogramma’s en, eigenlijk het belangrijkste, een continue omzetstroom uit die programma’s. Het tweede inzicht dat we kregen ging over:
  2. Resultaten, Conversie ratio’s en regionale verhoudingen. Wat ik prachtig vond is het inzicht dat we kregen in de ontwikkeling van de conversieratio’s op de Bitser-treden tijdens het uitrollen van de verschillende onderdelen van ons sales programma, de marketing, sales enablement, sales cycle management en after sales-programma’s. We hadden een prachtige weergave van de scores per regio en land. Van prospect naar lead en van lead naar opportunity, de scores op de B, I en de T. En de scores van de verschillende ‘sales stages’ in de pipeline en uiteindelijk het inzicht in de resulaten van pipeline naar gewonnen opportunities, de scores op de S, de E en de R.’ De conversie ratio’s bleken inderdaad te kloppen, en daarmee ook de door mij gemaakte resultatenvoorspellingen.
  3. Het derde wat het model gebracht heeft is natuurlijk een goed beeld van wat ons te doen staat op elk van de zes Bitser-treden. Het heeft hierdoor ook de ‘alignment’ met marketing processen binnen HPE aanzienlijk verbeterd.

Zo heb ik ervoor kunnen zorgen dat de resultaten die we willen halen een continue proces van programma ontwikkeling is geworden. De programma’s zorgen voor continuïteit én maximalisatie van de resultaten’.

Meten!
‘Je hebt er echt je eigen afgeleide model van gemaakt’, zeg ik vol bewondering tegen Martijn. ‘Ja, het is nog steeds wel jouw specifieke methode maar in principe heb ik er systemen voor gemaakt die binnen HPE werkbaar zijn. Want, zo staan de kpi’s bij mij in een dashboard met de recaps hoe de actuele resultaten zijn. Je kunt meteen zien waar je achter loopt, waar je voorloopt, of de focus van je organisatie nog wel de juiste is. Je ziet eigenlijk meteen een zichtbaar resultaat van je inspanningen en hoe je ervoor staat, en wat je te doen staat.

Het dashboard, dat we hebben gemaakt, dat staat letterlijk op rood, geel of groen. Dat gaat automatisch door een “live” koppeling met ons sales informatie systeem, op basis van de sales activiteiten op de programma’s en de stand van zaken. En dat creëert een dashboard dat ook voor het management interessant is om naar te kijken. Op basis van de informatiestromen zie je bijvoorbeeld, dat een land of een regio op bepaalde programma’s ‘underperformed’, dan gaan we daar naar toe om te helpen. Dat is Bitsing hè’, zegt Martijn lachend.

‘Waar je ook in je besturing rekening mee gaat houden, en dan vooral voor wat betreft het management van je programma’s, is het inzicht of er niet meer data in moet. Je ziet dus ook waar gaten zitten.

Neem de Bitser-treden. Op elke trede moeten er voldoende mensen staan om ze door te kunnen trekken naar de volgende treden, om zodoende je doel te bereiken. In mijn Bitsing dashboard zie je wat voor rode vlaggen er ontstaan. Bijvoorbeeld of je gewoon te weinig acties aan de onderkant van de BITSER trap hebt ingezet, er dus als gevolg te weinig doelgroeppersonen in mijn BITSER pipeline zitten. Als je dus de targets die je hebt gesteld, als je die gegarandeerd wilt halen, dan moet je daar – zoals jij ook al hebt aangegeven in die master study Frans – gewoon aan de onderkant van de Bitser-trap meer mensen gaan toevoegen’. Die gap-analysis, laat je het gat zien dat in de loop van de tijd is ontstaan, en die is met je methode perfect meetbaar en zichtbaar. Je weet hoeveel je op een BITSER trede moet toevoegen en daar ga je dan je BITSER-programma’s voor initiëren, gebaseerd op de ‘sterkste potloden’. Je weet wat er moet gebeuren. Anders haal je het niet. Je bent bijna automatisch bezig om die gaten te vullen.

‘Wat vind je het meest bijzondere dat jij hebt ervaren, met het toepassen van de Bitsing methode en dat je hier met ons wilt delen?’
Martijn: ‘De inspiratie die je opdoet – vooral in de master opleiding – en er dan mee aan de slag te gaan. Ik heb een MBA gedaan, en wat je daar zag was dat de mensen de theorie die ze tijdens de studie kregen op een andere manier gingen bekijken, en daardoor inspiratie opdeden om iets nieuws te bouwen op basis van een methode, dat heb ik met de Bitsing-methode ook zo ervaren. Je moet niet alles klakkeloos overnemen – als iedereen dat doet, dan doe je uiteindelijk allemaal hetzelfde. Ik ben aan de slag gegaan met jouw Bitsing methode en heb daar mijn eigen toepassingen voor bedacht en dat vond ik echt geweldig. En als je dan na die noeste arbeid ziet dat het ook werkt, ja dan heb je de kroon op je werk.’

‘In concrete zin, wat is het waard geweest voor je? ‘
Martijn: ‘Natuurlijk zijn er meer factoren dan alleen de Bitsing methode geweest die van invloed zijn op het behalen van ons doel. Maar het jaar dat volgde nadat ik het Bitsing programma had geïmplementeerd is de ‘incremental omzet’ 168% gegroeid!
En dan heb ik het hier niet over duizend euro’s, maar over miljoenen. Ik geloof dat iedereen hier heel blij mee is en ik heb hier ook veel internationale aandacht voor gekregen. Dat helpt natuurlijk weer in de implementatie van nieuwe programma’s. Het heeft een langduring effect.’

‘Wat zou jij de lezer willen meegeven?’
In relatie tot de Bitsing methodiek zou ik willen zeggen: neem het tot je. De informatie, de methodiek, probeer datapunten binnen je organisatie te vinden om het te ondersteunen. Ga de gegens analyseren en gooi er je eigen sausje overheen. Dat kan. Je maakt het zelf toepasbaar. Heb er lol mee. Gebruik het ook als ‘de bevestiging van je gedachte, van je idee van je concept.’
‘Ik heb het opgepakt, omdat ik iets wilde veranderen. Mijn doel was om ons programma met de methode te verbeteren, en dat is ruimschoots gelukt. Bij alles wat ik doe probeer ik de dingen nog ‘slimmer’ en efficienter te maken.
Er is bij ons ruimte voor dit soort nieuwe ideeën, maar je moet je wel blijven bewijzen. Zo, gebruiken we nog relatief veel MS Excel als analyse tool. Ik ben nu aan het kijken naar nieuwere BI software om de inzichten nog verder te verbeteren. Data enginering en Data modelling (Big Data tooling) is op dit moment enorm in ontwikkeling en ik denk dat we daar de volgende stap in kunnen maken, want:

“Als je doet wat je altijd hebt gedaan, krijg je hetzelfde wat je altijd hebt gekregen”.

Exclusieve namiddag met Frans de Groot in Zwolle dinsdag 9 september a.s. – Mis dit niet!

Categories NieuwsPosted on

De befaamde Bitsing Inspiratiesessie van Frans de Groot komt naar Zwolle!


Op dinsdagmiddag 9 september 2025 komt niemand minder dan Frans de Groot, de grondlegger van de internationaal succesvolle Bitsing-methode, naar Zwolle voor een exclusieve inspiratiesessie. Bijwonen is geheel kostenloos.

Een must voor iedereen die de groei en continuïteit van zijn of haar organisatie probleemloos wil borgen!

De middag is georganiseerd door diverse ondernemers uit de regio en zij nodigen je van harte uit om erbij te zijn.

📍 Locatie: KVS, Katwolderweg 1 in Zwolle (https://www.kvsbv.nl/)
🕖 Inloop: 16:00 uur | Start: 16:30 uur | Einde: 18:30 uur
🎤 Spreker: Frans de Groot – auteur, spreker, strateeg, grondlegger van Bitsing


Aanmelden kan hieronder!


Stap in de Wereld van Bitsing – live met Frans de Groot

Laat je meeslepen in een inspirerende en energieke show van anderhalf uur, waarin Frans de Groot je meeneemt naar de kern van de Bitsing-methode. Aan de hand van pakkende praktijkvoorbeelden uit alle hoeken van de wereld laat hij zien hoe organisaties hun groei en continuïteit structureel hebben verzekerd met behulp van Bitsing.

Sommige bedrijven realiseerden zelfs een omzetgroei van… ja echt… meer dan 300%. Hoe? Je gaat het allemaal zien en beleven.


Voor als je het nog niet weet!

Voor de ontdekking van de methode gaan we meer dan 30 jaar terug in de tijd.

Bitsing is geen theorie, maar een wetenschappelijke beproefde en in de praktijk bewezen methode waarmee talloze organisaties – groot én klein – hun Continuïteits- en Groeidoelen kinderlijk eenvoudig behalen. Enkele van de talloze praktijkvoorbeelden:

  • in drie weken tijd groeide de omzet van een landelijke supermarktketen met 22%
  • een woningcorporatie verkocht 3x meer verkochte woningen in een vastgelopen markt
  • een postbedrijf groei 17% waar de concurrenten 30% daalden
  • een speelgoedketen groeit 35% in omzet in een met 18% dalende de markt
  • een Internationale luchthaven behaalde ‘de hoogste omzet in de historie ooit’
  • een technisch bedrijf realiseerde 96% (!!!) afspraken met potentiële klanten
  • en woningbouwer groei meer dan 1000% in vier jaar tijd

“I truly mean it when I say that I believe you have hacked marketing.”
Hugo van den Biggelaar, Strategic Marketing Leader bij Nike Inc. Head Office

“De methode en praktische uitgangspunten zijn beslist inspirerend voor het bereiken van diverse doelstellingen die een bedrijf zich stelt.”
Pieter Elbers, former CEO at KLM Royal Dutch Airlines / Air France

“Turnover grew by 168% after I implemented the Bitsing Programme.”
Martijn Boermans, Global GTM /manager and Strategic Sales Operations bij Hewlett Packard Enterprise


Wat gaat er gebeuren?

Tijdens de Inspiratiesessie passeren veel meer spectaculaire en leerzame voorbeelden de revue. En dat allemaal dankzij de zeven stappen van de Bitsing-methode. Steeds weer helpt deze aanpak om te continueren en versneld te groeien – of je nu een startup of gevestigde speler bent. Je gaat het zien.

🎉 Normaal gesproken spreekt Frans op grote podia of internationale seminars. Maar op 9 september hebben we hem exclusief in kleine setting – bij ons, in Zwolle. Je deelname is geheel kosteloos!

Dankzij de gastvrijheid van KVS kunnen we dit unieke event hosten op deze inspirerende locatie.


Ben jij ondernemer, directeur, MT-lid, of gewoon nieuwsgierig en wil je:

✅ Probleemloos groeien?
✅ De continuïteit waarborgen?
✅ Je doelen sneller realiseren?
✅ Meer geld overhouden dan dat iets om het te verdienen kost?
✅ Direct toepasbare strategie en aanpak leren?
✅ Je omzetdoelen behalen?
✅ Zelfs de garantie hebben dat je de meest ambitieuze omzetdoelen behaalt?

Dan wil je hier écht bij zijn. Want, wat je al weet zul je straks niet horen.
➡️ Deelname is gratis. Meld je hieronder aan.


We kijken ernaar uit om je daar te ontmoeten! Tot 9 september a.s. om 16.00u in Zwolle.

Met ondernemende groet,

Het Bitsing Support Team


Winnaar verkiezing “Commercieel directeur all time” Kristien Jansen over Bitsing

Categories StoriesPosted on
Selecta
Kristien Jansen

‘Dream it. Believe it. Achieve it’.

Als ik bij Selecta binnen loop is het eerste wat me tegemoet komt de onvervalst heerlijke geur van verse koffie. Selecta is namelijk de ‘leading vending and coffee services company’ in Europa. Dagelijks zorgen 4.300 gedreven medewerkers van deze marktleider (omzet meer dan 740.000.000 euro) dat 6 miljoen genieters – verdeeld over 18 landen en 140.000 verkooppunten – op de werkplek en onderweg – worden voorzien van hun zelf geselecteerde koffie en andere lekkernijen, zoals fris, snacks en snoep voor onderweg. Het prachtige bedrijf is in 1957 opgericht in Zwiterland waar ook het hoofdkwartier is gevestigd.
Ik ben op bezoek bij Kristien Jansen, Commercieel directeur. Maar voor we in gesprek gaan, pak nu eerst zelf een heerlijk bakje koffie, ga er maar even relaxed bij zitten, en geniet mee met wat Kristien ons vertelt over het stellen van doelen, het creëren van positieve beleving rondom je merk, de samenwerking met topmerken als Starbucks en het bereiken van succes. Kristien is winnaar van de verkiezing Commercieel directeur van het jaar alle time!

‘Het meedoen aan zo’n verkiezing is enorm leuk. Dat je dan ook nog wint is een natuurlijk een mooie opsteker. Tegelijkertijd is het de volgende dag gewoon weer business as usual – met of zonder prestigieuze award!’Dat is Kristien. Nuchter, down to earth. Doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg. ‘Er waren twee hele leuke andere vrouwen, die ook in de finale stonden. Dat vond ik wel heel bijzonder, want het is een groot mannen bolwerk. Dus wanneer er dan voor het eerst in de historie drie vrouwen op het podium staan, is dat fantastisch. Zij stonden daar, niet omdat ze vrouw waren, maar vanwege hun prestaties. Dan is het extra leuk om de prijs te winnen. Die stonden daar niet omdat ze vrouw zijn. Ze stonden daar echt Maar hebben die twee andere vrouwen het dan minder gedaan? Natuurlijk niet’.

En toch heb jij die award volgens de jury verdiend! Wil je hetgeen jij hebt gedaan hier met de lezer delen?
Om je ambities te realiseren is het noodzakelijk dat je een duidelijk doel voor ogen hebt. En dat doel is voor mij altijd gekoppeld aan groei in omzet. Want: zonder omzet geen winst. Mijn stelling is: focus op de omzet dan komt de winst vanzelf wel of anders gezegd: zonder omzet, geen winst. Dat sprak mij zo aan in de Bitsing methode. Dat je omzet als doel neemt en vervolgens alle pijlen van je organisatie richt op het bereiken van die omzet. Wanneer je wil groeien, moet je investeren. Toen ik bij Selecta kwam hadden we weinig financiële middelen om te investeren. Als dat een gegeven is, moet je daar creatief mee omgaan. En dan blijken er best een aantal activiteiten die je in kunt zetten om de groei te realiseren.

Selecta is een landenorganisatie. In Nederland hebben we als ambitie om nummer 1 in koffiebeleving te zijn. Toen ik dat aan mijn collega’s vroeg hoe dat er dan uit zag, kreeg ik geen eenduidig antwoord. We hebben vervolgens met elkaar bepaald hoe we willen dat klanten Selecta ervaren. Daarna heb jij ons met je Bitsing methode geholpen met het vinden van ons ‘gouden ei’ om aan iedereen duidelijk te maken hoe wij bij Selecta het verschil maken?’ Om in Bitsing termen te spreken: wat maakt ons dan niet kopieerbaar? De uitkomst was zo simpel, maar o zo waar. Het lag altijd al verscholen in onze organisatie, maar we benoemden het nooit zo expliciet. .

Ik vul het verhaal van Kristien aan: ’dat was je onafhankelijkheid, toch? Onafhankelijk zijn maakt Selecta niet kopeerbaar? Kristien: ‘ja!.
Selecta heeft drie usp’s. De eerste is dat we marktleider zijn in Europa, dat is gewoon een feit, dat betekent dat we een organisatie hebben waar ruimte is voor innovatie, waar we gesteund worden door veel expertise, en door best practises. Daardoor zijn we in staat om ons als marktleider in een land te gedragen en te opereren waar we het bijvoorbeeld nog niet zijn.

Onze tweede usp is dat we de beste service hebben. Dat zegt natuurlijk iedereen, maar bij Selecta wordt dat gestaafd doordat Starbucks exclusief voor ons heeft gekozen als exclusieve partner. En als Starbucks voor jou kiest’…er valt een stilte en Kristien vervolgt…’Iedereen weet hoe trots Starbucks is op haar mooie merk, dat geef je niet aan iedereen. Dan komt daar onze derde usp om de hoek kijken en dat is het Gouden ei. Wij kunnen namelijk de oplossingen bieden die bij onze klanten passen – altijd, omdat we onafhankelijk zijn. Je bent bij Selectie niet gebonden aan een merk, of dat nu gaat om een bepaald soort koffie of automaat.
Bitsing heeft ons heel erg geholpen om niet alleen het gouden ei te benoemen, maar ook de andere usp’s. Door aan de slag te gaan met de scoremap-analyse kom je er achter waarin jij je echt onderscheid van de concurrent.

Hoe ben jij daarmee omgegaan, wat heb je ermee gedaan?
‘Onze onafhankelijkheid hebben we vertaald in het thema ‘onbeperkt genieten’. Met Selecta is het onbeperkt genieten, en met dát gouden ei communiceren wij naar onze omgeving. Onze medewerkers, klanten, prospects en andere stake holders. Het gouden ei ondersteunt de sales organisatie om snel te vertellen wat jou anders maakt dan de ander. Kijk, ik geloof namelijk dat wanneer je iets verkoopt dat écht bijdraagt aan de doelstellingen van de klant en wat past bij de uitdagingen binnen die organisatie, je het verschil maakt. .
Al onze klanten zijn anders. Al onze klanten hebben verschillende doelstellingen. Bij ons gaat het heel erg over hoe kan ik zorgen dat onze oplossing aansluit bij jouw vraag?’
En door jouw onafhankelijkheid kan je dat altijd waarmaken en ben je gewoon niet kopieerbaar ten opzichte van anderen spelers in de markt?’
Kristien: ‘Ja! Dat is een belangrijke, het Gouden Ei. Dat heeft Bitsing ons duidelijk gemaakt. En nog iets anders belangrijks. Het heeft ons aan het denken gezet over de middelen die we inzetten gedurende het marketing en salesproces.
Dat begint bij de B. Van waaruit we heel gestructureerd aan de slag zijn gegaan met de bewerking van onze prospects, de facilitair manager
Om bij hen bekend te worden moet je opvallen en dat hebben we gedaan door een lege koekjestrommel met onze naam erop naar de facilitairmanager te sturen. Die koektrommel-actie hebben we twee jaar geleden bedacht en die gebruiken we nog steeds.

Je hebt toen eerst een test gedaan op een heel klein aantal en pas na gebleken succes op de complete markt losgelaten.
Kristien: ‘Dat klopt. En nu gaan er nog steeds iedere maand eenvoudigweg het aantal koekjestrommels de deur uit naar rato van het aantal I’s dat nodig is en bezoeken, de T’s, dat moet worden gedaan in die periode. Waardoor het voor de marketing en salesorganisatie veel makkelijker is om opvolging te geven aan de volgende trede, en we een aanzienlijke verbetering hebben van de conversie van de B, naar de I en naar T.’

De I en de T, hoe heb je die gedaan?
‘De koekjestrommel is leeg. Maar als je hem open doet dan kom je bij de eerste stap naar de I, namelijk in de koektrommel vindt de ontvanger een flyer met een verwijzing naar een teaserwebsite (www.datisanderekoek.nl) waar hij zelf koekjes kan bestellen. Jij bepaalt, jij bent onafhankelijk (onze gouden ei) in je eigen keuzes, je bestelt je eigen koekjes en dan komen wij ze brengen. En daar hebben we de eerste actie naar de T’. Als de koekjes gebracht zijn dan maken we ter plekke een vervolgafspraak met een op maat gesneden ‘risicoloos traffic-aanbod’, voor de echte harde T. Toen we de test deden was dat het delen van de resultaten van een onafhankelijk koffie-onderzoek onder 1000 werknemers in Nederland..

Het risicoloze aanbod dat we vandaag de dag kiezen hangt van het thema van het moment af, wat er actueel speelt. De ene keer is het dus ‘het nationale koffie-onderzoek’ en nu gaan we bijvoorbeeld weer iets doen met de thema’s ‘Fairtrade’ en ‘duurzaamheid’. Een algemeen onderwerp dat wel elke keer een relatie heeft met de beleving van koffie. We sturen bijvoorbeeld de koekjestrommel selectief nu ook naar alle bedrijven die een plek hebben in ‘Great place to work’.
We sturen de lege koekjestrommel met de flyer ‘bestel uw eigen vulling’ en de vervolgstap is ‘graag helpen wij u van de plek nummer vijf naar plek nummer een, met goede koffie’ zegt Kristien breed lachend.

‘Het interessante is dat we het allemaal zelf bedacht hebben. Vaak worden er allemaal externe bureaus ingeschakeld, maar wij hadden daar de budgetten niet voor. Kijk, wij hadden een uitdaging op groei, maar ook op resultaat en dat maakt dat je creatief moet zijn met de middelen die je hebt. In zo een situatie ben je volgens mij ook zelfs meer dan bereid om goed na te denken. Je kunt je geld maar een keer uitgeven, dus waar besteed ik het dan het dan aan uit?

Er is heel veel inspanning gepleegd om het allemaal voor elkaar te krijgen, maar wat heeft het uiteindelijk gedaan? Heb je effect gezien en welke?
‘Het resultaat is dat we na een jaar Bitsing, na drie jaar krimp, een trendbreuk hebben gerealiseerd en weer zijn gaan groeien in omzet.
Door met mijn team van medewerkers niet louter de investeren op bijvoorbeeld ongeslepen potloden, markten, doelgroepen, producten, initiatieven, maar de beschikbare tijd goed op een gezonde manier verdelen, zoals de potloden analyse het voorschreef.
Daarnaast leggen we al onze marketing, sales en after sals activiteiten langs de BITSER-treden om te kijken of elke doelgroep op de trede de aandacht krijgt die het verdient. Dat maakt het heel overzichtelijk voor zowel de marketing als de sales afdeling en voor ons account management. Want, sales wil natuurlijk het liefste dat marketing alles doet, en marketing kijkt naar sales. Dus door een keer per jaar goed te kijken naar waar besteden we onze tijd en het beschikbare budget aan op basis van de potloden analyse en de BITSER treden, ja helpt dat bij het maken van de juiste keuzes.

En Bitsing voor de toekomst?
Daar is Kristien stellig in. ‘Dat blijven we dus gewoon doen. Het gaat automatisch, is onderdeel van onze dagelijkse processen. Daardoor staat vast wat we gaan doen. Als er vanuit ons Europese marktleiderschap bijvoorbeeld een innovatie op ons pad komt, of we willen iets nieuws uitproberen, dan betekent dat we dat op een andere manier moeten oplossen dan zomaar mensen in te zetten en budget te pakken uit hetgeen al vast staat. Daar kom je niet aan. We kijken eerst geleidelijk of een innovatie wat kan worden, de potentie heeft om een potloodpuntje te krijgen. Door onder meer partnerships beperken we de risico’s en houden we juiste focus. Op het moment dat je daardoor gedwongen bent niet zomaar extra kosten te maken wordt je gewoon creatiever in je aanpak.

En toen werd je dus gekozen tot Commercieel directeur van het Jaar.
Kristien, nog steeds op bescheiden toon: ‘Ja. ik ben er tros op dat we een trendbreuk hebben gerealiseerd in de twee en een half jaar dat ik hier zit.
Mijn motto is: ’dream it, believe it, achieve it’. Dat gaat dus over onze droom, de nummer 1 in koffiebeleving te zijn. Het is belangrijk om die droom concreet te maken. . Iedere afdeling geeft op zijn eigen wijze invulling aan deze deze droom. Waarbij onze kernwaarden en het gouden ei een belangrijke rol spelen.
Geloof vervolgens in je droom! Bij Selecta vond met dit best lastig, want hoe maak je het verschil in een markt die door klanten snel wordt getypeerd als een ‘commodity’. Daar vonden we al snel bewijs voor.. Ik heb een onderzoek laten uitvoeren onder duizend werknemers en wat blijk meer dan 59% van de medewerkers knapt gewoon op van een goeie kop koffie. Je kunt dus bijdragen en het verschil maken. Daarnaast: Als Starbuck in ons geloofd waarom zouden we het dan niet zelf doen? Als een ander van je houdt dan ben je wel gek als je niet zelf van je houdt.
Onze droom is dus legitiem, want het kan gewoon. En dan moet je aan de slag, Dat is achieve it. Maar hoe doe je dat dan? Zo kwamen wij bijvoorbeeld niet aan tafel bij onze prospects, frustrerend, en toen zijn we met jou en Bitsing aan de slag gegaan, met het bewerken van die zes BITSER-treden en die simpele koekjestrommel. Van de eerste trance hadden we meteen al bijna 20% conversie, op koude prospects. Dat is natuurlijk fantastisch!
En op relatiebeheer hadden we ook wat te doen. Een grote prospect – een financiële instelling – vertelde ons dat ze over een jaar wilden gaan tenderen. Toen ik daar aan tafel zat maakten wij gewoon niet het verschil. Het was om het even. Toen ben ik met al onze medewerkers – operatie, marketing, sales en account management – bij die klant letterlijk naast hun koffieautomaat gaan staan om aan hun medewerkers te vragen hoe het anders moest, beter kan. Door ons gouden ei, onze onafhankelijkheid, konden we oefenen met een aantal concepten om te kijken welke het beste aansloot bij de wensen van de medewerkers. Met als resultaat: verlenging van onze samenerking voor 5 jaar. En toen hebben we die klant gekregen.

Door de medewerkers door de ogen te laten kijken van de klant om vervolgens een passende oplossing op maat te creeren, konden we ons onderscheidend vermogen – namelijk onbeperkt genieten door onze onafhankelijkheid – ook echt invulling geven

Dit alles gaat over doen! Je moet het wel doennnn! Je moet de organisatie meenemen. Letterlijk. Je moet het voelen! Laat je inspireren door het ‘dream it, believe it, achieve it’. Het is mijn motto. Niet alleen zakelijk, ook privé.
Toen ik ons team het plan ging presenteren voor groei, liet de eerste sheet onze droom zien. Het was het omzetdoel en die toonde een ambitieuze stijging. De tweede sheet vertelde het verhaal ‘we moeten er wel in geloven dat we dit kunnen doen’. En de laatste sheet wat we ervoor gingen doen.
Ieder jaar kijken we terug naar het jaar daarvoor. Ik had een evaluatie met mijn hele team en toen heb ik die sheets er weer bijgepakt en heb ik gezegd…zie…het is gewoon gelukt, we achieved it.

We hebben de omzetgroei gerealiseerd en die trendbreuk voor elkaar gekregen. We hebben onze klanttevredenheid, onze Net Promotor Score* (NPS) van negatief naar positief gebracht en 6,5 keer verbeterd dan wat het voorheen was. Bij een negatieve NPS wordt je door klanten afgeraden. Nu ondernemen deze zelfde klanten resell-activiteiten voor ons! De loyaliteit is enorm gestegen.
Onze medewerkers zijn significant meer tevreden. We doen jaarlijks een motivatieonderzoek en je ziet dat de organisatie én meer bevlogen én meer betrokken is.

Het zijn drie successen die zijn gerealiseerd, een positieve trendbreuk in omzetgroei, het verbeteren van de klanttevredenheid en meer blije medewerkers. Nou en dan wordt je dus commercieel directeur van het jaar’, zegt Kristien met een grote lach. En terecht.

* klanttevredenheidmethodiek ontwikkeld door Satmetrix, Bain & Company en Fred Reichheld

Bitsing maakt werk van het UWV

Categories Case studies 1Posted on

De geschiedenis van de Bitsing-methode kent drie grote mijlpalen.

1. Borgen van Continuïteit en Groei

De eerste mijlpaal gaat bijna dertig jaar terug. Toen in 1993 de fundamenten van de Bitsing-methode werden ontdekt. De methode bleek probleemloos de Continuïteit en Groei van bedrijven, instellingen en andere organisaties te kunnen borgen.

In de jaren die daarop volgden wisten steeds meer organisaties de weg naar Bitsing te vinden. In alle uithoeken van de wereld zijn er talrijke mee aan de slag gegaan, gedurende welke er een uitzonderlijk aantal bedrijven, organisaties en instellingen naar voren kwam, dat explosief groeiden, soms met het magische percentage van meer dan 300.

2. Groeien Zonder Schade

De 2e mijlpaal openbaarde zich in 2008, toen de financiële crisis uitbrak. Bitsing, en de over-presterende resultaten die de methode boekte werd onderwerp van wetenschappelijke studies in het European Master Program of System Dynamics (EMSD). Waarin vier toonaangevende Europese Universiteiten participeerden, waaronder de afdeling ‘Research Methodology’ van Radboud Universiteit.

De Bitsing-methode bleek een verborgen kracht te hebben. Door zijn uitzonderlijke effectiviteit en focus deed het organisaties groeien zonder verspilling en zonder dat het ten koste ging van mens, maatschappij en milieu. De term ‘Bitsing. Groeien zonder schade’ werd geboren. Het is niet bekend dat een andere methode deze krachtige 2-deling in zich heeft.

3. Groeien als Mens

De 3e mijlpaal heeft zich dit jaar aangemeld. Bitsing doet organisaties continueren en groeien, zonder schade. Het bleek voor velen de reddingsboei gedurende de lock downs, wist de werkgelegenheid positief te beïnvloeden, mensen aan een baan te helpen en zelfs de work-life balance van velen op orde te brengen. Bitsing speelde ook een maatschappelijke rol.

UWV pakt maatschappelijk uitdagingen aan met Bitsing

De maatschappelijke effecten die de Bitsing-methode heeft is niet aan het oog ontsnapt van het Uitkeringsinstituut voor Werknemersverzekeringen, kort gezegd het UWV.

Dat als eerste maatschappelijke instantie, Bitsing is gaan inzetten om: ‘mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt aan een baan te helpen, en om de diversiteit binnen organisaties een positief waardevolle impuls te geven’.

Het UWV

Werkzaam in opdracht van het ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid. Voor degenen, die het niet weten zorgt het UWV voor een deskundige en efficiënte uitvoering van de werknemersverzekeringen, zoals de WW, WIA, WAO, WAZ, Wazo en Ziektewet. Daarnaast biedt UWV arbeidsmarkt- en gegevensdiensten.

Mens en maatschappij
Het UWV onderkent als geen andere dat mensen op hun best zijn als ze met werk kunnen deelnemen aan de maatschappij. Omgekeerd functioneert de maatschappij op zijn best als zoveel mogelijk mensen er met werk aan deelnemen. Betekenisvol te zijn.
Het verschil maken door werken voor mensen te bevorderen en daarmee hun deelname aan de maatschappij. Bitsing gaat hier een mooi resultaat aan toevoegen om trots op te zijn. En als werken onmogelijk is, de mensen het gevoel geven dat de maatschappij er omgekeerd ook voor hun is, door onder meer te zorgen voor inkomen. UWV interesseert zich in de mens en behandelt ze met respect.

De mens centraal
Niet de instantie. UWV is een organisatie van mensen voor mensen. Samen werken medewerkers aan een samenleving waarin iedereen kan meedoen, en waarop iedereen kan bouwen. Voor een samenleving waarin iedereen meedoet en waar iedereen ertoe doet. De menselijke maat.

UWV is trots op de resultaten die ze samen met publieke en private partners behalen. En daar gaan we met Bitsing een paar mooie sterren aan toevoegen.

Vier kerntaken

Tot slot de vier kerntaken van het UWV.

Werk: stimuleren mensen om aan het werk te blijven of nieuw werk te vinden. Door samen te werken met gemeenten en private partijen, en werkgevers te ondersteunen bij het vinden van personeel.

Indicatiestelling: volgens vaste heldere criteria beoordelen van ziekte en arbeidsongeschiktheid, als grondslag voor re-integratie en het benutten van participatiemogelijkheden.

Uitkeren: verzorgen van tijdige en correcte uitkeringen als werken niet of niet direct mogelijk is.

Gegevensbeheer: ervoor zorgen dat mensen slechts 1 keer gegevens over werk en uitkering aan de overheid hoeven te geven. Weg met al die rompslomp.

Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen

UWV wil een positieve impact op mens, milieu en maatschappij hebben. Zoals, de Bitsing methode heeft bewezen dat ook te hebben. Alle medewerkers, klanten en partners van UWV maken zich hart om met elkaar een duurzame bijdrage te leveren.

UWV wil een organisatie zijn met een divers personeelsbestand waar iedereen zich welkom en thuis voelt. Ook is de ambitie dat de bedrijfsvoering uiterlijk in 2030 klimaatneutraal is. Daarnaast focust UWV zich op de principes van de circulaire economie, met zo veel mogelijk waarde-behoud van grondstoffen, producten en materialen.

De strategie die UWV als totale organisatie volgt is ambitieus en vraagt een flinke inspanning van de interne organisatie en iedereen daarbuiten. Want, uiteindelijk doen we allemaal mee. Het vertrouwen is er dat de medewerkers hier een goede invulling aan zullen geven. En vanzelfsprekend gaan we ervoor zorgen dat Bitsing daar intern en extern een positieve bijdrage aan levert.
Met aantoonbaar resultaat!

We beginnen met een pilot in Brabant!

Dus zet je schrap Brabant…

We houden je op de hoogte!

Laat je inspireren

Categories InspiratiePosted on

Door: Justin Imhof, International key account manager bij Koninklijk Auping

Vandaag gaf Frans de Groot, grondlegger van de Bitsing methode, een inspiratiesessie bij Auping.

Bitsing is een wetenschappelijke managementmethode waarmee bedrijven, organisaties, instellingen, werknemers en individuele personen probleemloos hun doelstellingen bereiken, met een vooraf voorspeld resultaat en rendement op de activiteiten.

Frans heeft met zijn methode succesvol honderden organisaties gecoacht in het behalen van hun doelen (waaronder Nike, HP, Shell, Ikea, Heineken, Samsung). Hij doceert zijn methode aan diverse Universiteiten en is auteur van de Nr. 1 Managementboek Bestseller “Bitsing, Garanties voor Groei”.

Frans en Koninklijke Auping wilden graag een keer in contact komen met elkaar. Met veel plezier en succes mocht ik deze inspiratiesessie organiseren.
Frans ontzettend bedankt voor vandaag. We gaan aan de slag met jouw methode om onze groei in binnen- en buitenland verder te realiseren!

De commentaren op LinkedIn http://bit.ly/3Pv2Trn

Door: Mike Visser, docent Inholland, hva, ncoi, Universidad de Alcala

Internationale Sales-drie-daagse Haarlem
Hoe ga je Dr. Blend. Cargoweb, H20 gaming internationaal verder uitrollen? Na korte briefing van Klaas Schuit van Blauwe Monsters, Mathijs Vink en Jordi hebben onze studenten scherp en overtuigende pitch gegeven. Vanuit analyses Duitse en Engelse markt een visie met doelen ontwikkeld met concreet voorstel voor activiteiten voor groeiresultaat met o.a. de Bitsing methode. Dank #Blauwemonsters #cargoweb #drblend