Voorbeelden

Bitsing is ontstaan uit langdurig wetenschappelijk en praktijkonderzoek. Alles wat er met en door de methode gebeurd wordt gemeten. Want meten is weten! En als je weet kun je op die kennis voortborduren.

De onderzoeken hebben talrijke praktijkvoorbeelden opgeleverd. In elke branche wel een aantal. Eigenlijk te veel om ze allemaal in een keer op te noemen. Daarom delen wij er elke maand een tiental.

Zit er een praktijkvoorbeeld tussen welke jou inspireert? Dan stuurt het Bitsing-team je met plezier via email de volledige casebeschrijving toe.
Geniet.

Woningcorporatie (verkoop van woningen)
300% Groei van de woning verkoop in een markt die op slot zit
Categorie: B2C

Door de Bitsing-methode in de interne organisatie in te bedden verkocht een van de grootste woningcorporaties drie keer zoveel woningen als voorheen, gedurende de zware crisis, in een markt die volledig op slot zat. Om onderhoud aan woningen en nieuwe projecten te financieren initieert de corporatie bouwprojecten en verkoopt zij woningen. Dat is met een 300% groei ruimschoots gelukt.
Belangrijkste kenmerken: de woningcorporatie positioneerde zich ‘niet kopieerbaar’ in de markt, maakte zijn strategische keuzes op basis van harde financiële feiten (de potloden-filosofie van de Bitsing-methode) en ontwikkelde externe marketing en sales programma’s gestoeld op de technieken van het BITSER-model.

Onderwijsgroep
30% Omzetgroei in een dalende markt
Categorie: B2C

Binnen een week een omzetgroei van bijna 30% in een dalende markt, na een periode van dalende omzetten. De groei bleef daarna wekelijks contant. Belangrijkste kenmerken: de onderwijsgroep maakte perfect gebruik van het ‘niet kopieerbaarheidsmodel’ en ‘het BITSER-model’ van de Bitsing-methode.

Schiphol Groep
Bijna 400% omzetgroei met een ongewijzigde investering
Categorie: B2C

Onze luchthaven realiseerde een 380% omzetstijging retail (de winkels achter de douane) binnen 2 maanden, met een ongewijzigde investering. De hoogste omzet in de historie ooit. Kenmerken: optimalisatie doelgerichtheid, strategische focus, positionering van de luchthaven en voorspelling van resultaten van uitstekend ontwikkelde BITSER-programma’s.

Vliegtuigonderhoudsbedrijf
500% Groei drie jaren op rij met personeelswerving en prestatieverhoging
Categorie: B2E, B2B

Dit internationale vliegtuig onderhoudsbedrijf (de ANWB in de luchtvaart) werd bekroond met de fd Gouden Gazellen award als grootste groeier gedurende 3 opeenvolgende jaren (500%), met een Bitsing actieplan dat enerzijds toptalent personeel verwierf, waarmee de via traditionele wegen verzaakten, en anderzijds een intern prestatieprogramma.

Landelijke financiële Bank
Bijna 300% omzet en rendementsgroei
Categorie: B2B, B2E

Verwierf 280% meer groot zakelijke klanten dan haar groeidoelstelling en behaalde bijna 300% omzet- en rendementsgroei met top-presterende accountmanagers.

IT wereldwijd: Groeien en toch 98% kosten besparen
Groei met 98% kostenbesparing
Categorie: B2B

Dit IT bedrijf groeide in omzet terwijl het 98% op haar kosten bespaarde. 98%!
70% van de koopbeslissing vindt plaats op de winkelvloer. Met Bitsing wist het de winkelmedewerkers van de retailers merkminded te maken en zo een prachtige groei te realiseren.

Nationaal theater: honderd procent stoelbezetting
Volle zalen zonder korting
Categorie: B2B, B2C

Je zal je theater maar vol krijgen. Nou dat is gelukt. Na een actieve Bitsing-aanpak kreeg dit landelijk beroemde gezelschap wel even 100% van de theaterstoelen vol, zonder een cent aan korting weg te geven. Zo, dat is Bitsing!

Retail: deze retailer groeide 30% in omzet
30% Onmogelijke omzetgroei
Categorie: B2C

Retail. Er is veel over te zeggen deze tijd. Deze retailer in speelgoed groeide mooi wel even met 30%, terwijl de markt en daarmee de concurrenten met 18% in omzet daalden. Wat voor onmogelijk werd geacht is doodeenvoudig gelukt, met Bitsing. “Magie op de winkelvloer” zei de Managing Director. En zo is het.

Zorgverzekeraar
30% Onmogelijke omzetgroei
Categorie: B2C

Als je met Bitsing gaat beginnen, wil je toch vaak eerst zien of de beloften die het doet waarmaakt. Als zorgverzekeraar met meer dan 15 labels (merken) kun je dat wel testen. Zo gezegd, zo gedaan. Na een testperiode van een half jaar werd 10 jaar krimp op een rij in 6 maanden tot stilstand gezet. O ja, slechts 0,2% van de klanten switchte naar een ander. Maar die kwamen allemaal uit niet rendabele doelgroepen.

Uitzendorganisatie – 50% groei en wat van die anderen?
Omzetgroei 50%
Categorie: B2B

Als een deel van je filialen Bitsing in zet en een ander deel niet, dan kun je goed zien wat het effect is. Als totale organisatie 50% groeien in omzet – in een gevaarlijk dalende markt – waar filialen die niet aan Bitsing deden 0% groeiden. Dat is het effect.

VOLGENDE MAAND WEER TIEN NIEUWE VOORBEELDEN UIT DE BITSING-PRAKTIJK